wat geloven jullie ervan?

• summer-2424@hotmail.com

@anja

ik ga er nog steeds vanuit dat de vergunnighouders niet illegale kinderen naar Nederland halen, dan kan je wel bij elke kind je vraag tekens zetten.

Niet alleen in china wat mij betreft, maar van alle landen al vanouds heer is bekend dat er mensenhandel is en nog steeds bestaat.

Naast china hoor je het ook van anderen landen namelijk.

Ik heb ook niet gezegd dat ik mijn ogen ervoor sluit , het is mijn mening dat ik er van uit ga van het goede van de mens, naief of niet met die gegevens zal je mi moeten dealen, mi kan je zelf nooit achterhalen of het kindje verhandelt is of niet zoals je zelf zelf zegt de dossiers kloppen, vraag ik mij af hoe jij denkt daar achter te kunnen komen.

Ben blij dat het de aandacht heeft want NIEMAND ,moet verhandelt worden !!

Maar zoals ik al eerder zei ga ik ervanuit dat de vergunnighouders wel gedegen te werk gaan, anders zouden ze mi niet met een kindertehuis in zee ga, wat mij verteld is dat er altijd onderzoek van hun kant uit gaat voor ze met een tehuis in zee gaan.

De andere kant van de zaak is , mi dan helemaal geen kids te adopteren, zodat je er zeker van bent dat jou kind niet Handel is.

lijkt zwart wit gesteld maar mi moet je dan kiezen uit die zaken, en zullen de kinderen die geen Handel zijn dus ook achter blijven in het kindertehuis.

Zo denk ik erover,

• Pienemien

Nog even een kleine toevoeging. Het aantal jongens dat in Nederland (en wellicht andere Europese landen) wordt voorgesteld geeft misschien een beetje een vertekend beeld. In Amerika kan men nog altijd een voorkeur opgeven en de voorkeur blijft toch voornamelijk dat men een meisje wil. Gevolg is dan dat in landen waar geen voorkeur kan worden opgegeven, zoals in Nederland, dus meer jongens worden voorgesteld.

In reactie op de laatste berichtjes: er helemaal vanuit gaan dat via onze vergunninghouders geen kinderen komen waar iets illegaals is gebeurd, is wat mij betreft iets te kort door de bocht. We weten al zeker dat dat niet waar is. Wanneer een vergunninghouder stopt met bemiddelen voor een bepaald contact, heeft dat altijd een aanleiding. Er is dan dus vaak al iets gebeurd wat niet had gemoeten en men wacht vaak lang met het stoppen met een contact (bijv. om onderzoek te doen of omdat men het contact de tijd geeft om orde op zaken te stellen). Aan de andere kant betekent het feit dat er door een tehuis voor je kind betaald is (en dat gebeurt dus nog op grote schaal, ook bij tehuizen van waaruit kinderen in Nederland zijn geadopteerd), nog niet dat het kind zonder deze betaling niet te vondeling zou zijn gelegd/zou zijn afgestaan. Er zou geen geld in het spel moeten zijn, omdat dan het risico bestaat dat dit geld een beslissende factor gaat worden in het afstaan van een kind en er ook handel ontstaat. Bij adoptie moet je er vanuit gaan dat de autoriteiten en vergunninghouders hun uiterste best doen om illegale praktijken te voorkomen of in de kiem te smoren. Daarnaast moet je je realiseren dat bijv. vergunninghouders hier maar een beperkte rol in kunnen spelen en moet je voor jezelf bekijken of je een adoptie voor jezelf kunt verantwoorden (uiteraard met de wetenschap die je op dat moment hebt). Wil je volledige zekerheid, dan is niet adopteren de enige optie.

P.

• MCP

Bij heel wat landen is het tegenwoordig mogelijk de geboortemoeder te ontmoeten: Bolivia, Zuid-Afrika, Sri Lanka, een aantal Oost-Europese landen en nog wel wat landen.

Dan kan je zelf een heleboel details nagaan.

Iets wat bij China totaal onmogelijk is: een kind is vaak gevonden zonder briefje of wat dan ook, zelfs de geboortedatum is niet bekend.

Maar even over wat details:

Een vriendin van mij ging haar jongste dochter halen in China.

Ook de vindplaats werd bezocht, de kleertjes waar ze in gevonden was kreeg ze mee van het tehuis, alsmede de details door wie ze gevonden was, in wat voor mandje ze lag en met een flesje melk.

Laten er nou 2 groepen Amerikanen in hetzelfde hotel zitten en in beide groepen was een meisje met exact hetzelfde verhaal: zelfde vindplek, zelfde mandje, zelfde kleertjes en flesje melk en door dezelfde persoon gevonden.

Geloof jij nou echt dat dat klopt??????

Dat geloofde mijn vriendin dus ook niet…..

Inmiddels hebben de Amerikanen ( waar ze contact mee heeft gehouden) dus uitgezocht dat de naam van de vinder bedacht is…..deze persoon bestaat gewoon niet, ondanks dat er een ID nummer van bekend was ( ook verzonnen dus).

En natuurlijk weet een VGH dat soort info niet bij voorstel en de kinderbescherming al helemaal niet, die hebben niets te maken met de voorstellen. Als mijn vriendin die Amerikanen niet had ontmoet dan had ze alles geloofd wat in de papieren stond……..

• MCP

Nog even terzijde:

VGH's gaan in China helemaal niet met een kindertehuis in zee.

Het is ze zelfs verboden contact te hebben met de tehuizen.

Ze hebben alleen contact met de CCWAA.