Hoi Marieke,
dank voor je bijdrage. Hier dezelfde ervaring met adoptie uit de VS. Integer, en met veel respect voor de eerste moeders, wordt er gewerkt door de bemiddelingspersonen. Als (aspirant) adoptieouder wordt je er steeds weer op gewezen wat de rechten van de ‘expectant mother’ zijn. Ook hier ervaring met een moeder die op haar aanvankelijke plan om haar kind af te staan terug kwam. (en dat schijnt regelmatig te gebeuren, dus met die druk valt het blijkbaar wel mee)
Elke dollar die besteed wordt in de VS wordt verantwoord, wat zeg ik: elke cent. Geen vage ‘gidsen’ die contante bedragen uit Europa willen ontvangen, geen vage verhalen over waar de baby ‘gevonden’ is. Vaak wil de expectant of eerste moeder je graag spreken en kun je haar persoonlijk vragen wat haar situatie is en wat haar afwegingen zijn.
De grote tegenstanders die in dit topic schrijven, schrijven niet over feiten maar over vermoedens. Die vermoedens worden opgeblazen en vervolgens wordt daarover weer schande gesproken. De dingen die zij beschrijven zijn vreselijk, maar gelukkig niet van toepassing op adoptie uit de VS naar NL. En hopelijk op geen enkele afstand of adoptie.
De kinderen die uit de VS komen zijn jong, maar veelal niet zo heel gezond als het mag lijken. Verkijk je daar in ieder geval niet op. En als je interesse hebt, informeer dan bij mensen die weten hoe de procedures verlopen, en oordeel dan zelf.
Anneke.
als toevoeging: ik ga niet meedoen aan deze ‘discussie’ vanwege het hoge relgehalte en de vele onwaarheden die er keer op keer verteld worden door de anti vs adoptie groep. mijn bijdrage is puur ter info voor degenen die overwegen uit de vs te adopteren.