LOA is binnen en nu verder...

• Sjakkie

Hoi,

Op 27 oktober kregen wij ons prachtige voorstel. En gisteren (dus al na een maand!) werd de LOA bezorgd. Deze is natuurlijk zo snel mogelijk ondertekend en weer terug gestuurd, nu is het wachten dus op de TA. Volgens de mevrouw van K&T die ik vanmorgen aan de lijn had zou het zomaar kunnen zijn dat dat ook snel is. Ze had het er zelf over dat het zou kunnen dat we voor Chinees nieuwjaar alweer thuis zouden kunnen zijn. Het kan ook zijn dat het daarna komt natuurlijk, niets is zeker. Nu is mijn vraag… hoelang hoorden jullie van te voren de definitieve reisdatum? Wij zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk startklaar zijn, maar het lijkt me voor m'n werk en school van m'n zoontje wel handig om het ongeveer te weten.

groetjes Jacqueline

• Fayle

Hoi Jacqueline,

Ik heb je een pm gestuurd!

Gr Fayle

• Enjoy

een week van tevoren ;-)

Maar je kunt je werkgever nu iig vertellen dat je binnen ong. 8 weken zal vertrekken.

Veel plezier met voorbereiden.

• zuidelijke moeder

Hallo Jaqueline,

Nog gefeliciteerd met jullie voorstel en het ontvangen van de loa.

Wow, wat gaat dat snel voor jullie.

Jullie papieren lagen die al lang in China?

Wij hebben namelijk op 10 okt ons voorstel ontvangen, maar onze papieren zijn toen ook pas naar China gestuurd.

Dus ik verwacht dan ook dat we nog een lange tijd op onze loa moeten wachten.

Of lagen jullie papieren ook pas net in China, dan ga ik dromen dat wij ook op korte tijd de loa kunnen ontvangen.

En succes nu met de laatste lootjes en ik hoop dat jullie voor het chinees nieuwjaar jullie kindje mogen ontvangen.

Groetjes.

• MCP

Hoi zuidelijke moeder,

Ook onze papieren moesten nog naar China na het voorstel.

Eerst zelfs ook nog verzamelen, vertalen, legaliseren.

Na 2 maanden gingen de papieren naar China.

Wij konden 6 maanden na voorstel reizen.

Momenteel zitten er vrienden van ons in China, zelfde verhaal, ook alles nog verzamelen enzo, zij zijn 5 maanden na voorstel afgereisd.

• zuidelijke moeder

Hoi mcp,

Dat geeft me een goed gevoel.

We hebben er nu 2 maanden opzitten en ik begin het nu wel genoeg te vinden dat wachten.

dus hopelijk binnen 3-4 maanden zitten we daar.

Dat zou het nog voor zijn verjaardag zijn.

Oh ik wil hem zo graag ontmoeten.

Wij wisten trouwens ook al langer dat het om hem ging,

We moesten eerst onze papieren verzamelen en toen kregen we pas het officiele voorstel.

Maar goed we komen langzaam dichter bij onze kerel.

• Hermine

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met jullie voorstel, hopelijk snel naar China om jullie kindje op te halen! We hebben over 2 weken de intake. Wij mogen in januari de papieren klaar gaan maken voor China. We zijn in april 2012 pas 2 jaar getrouwd. Denken jullie dat we dan ook al eerder mogen reageren op de sf kindjes op de lijst dan april? ? Omdat ik lees dat jullie papieren ook nog klaar gemaakt moesten worden?

Groetjes Hermine

• MCP

Geen idee, maar ik denk dat je nog niet kunt reageren.

Wij hebben gereageerd op een oproepje zonder dat onze papieren in China lagen.

Binnen 1 week hoorden wij dat ‘het kindje’ aan ons toegewezen zou worden.

Wij moesten toen een “parenting plan” schrijven ( brief waarin je aangeeft hoe om te gaan met de SN), onszelf voorstellen en wat foto's aanleveren. Dat is allemaal direct naar China doorgescand. Vanuit China kwam er direct bericht terug in de vorm van een voorlopige toewijzing. Daarna heeft VGH de match naar Justitie gedaan, die hebben binnen 2 dagen de Statement of Approval afgegeven ( die je overigens pas vlak voor afreizen krijgt overhandigt) daarna kregen wij het officiele voorstel met meer gegevens zoals geslacht, naam en geboortedatum. Daarna moesten we onze papieren in orde maken.

Maar omdat China er dus al wel direct bij betrokken is en toestemming geeft denk ik dat je op dat moment al aan de eisen moet voldoen.

• zuidelijke moeder

Hoi Hermine,

Het klopt dat onze papieren nog verzameld moesten worden, maar we voldeden wel al aan alle eisen voor China.

Nadat wij ons hebben aangemeld bij K&T hebben we direkt op een kindje geschreven.

Daarvan zijn wij nu de ouders geworden.

Toen we met K&T een intake hebben gehad is er eigelijk al duidelijk geworden dat wij de ouders zouden worden van dit kereltje.

We hadden toen nog geen papieren verzameld en dat moest dus nog gebeuren.

Bij het inleveren van de papieren hebben we pas alle details van onze zoon ontvangen.

Zoals ik het begrepen heb zijn de eisen in China harde eisen.

Voldoe je daar niet aan dan kom je niet in aanmerking, maar ja proberen kan altijd.

Vraag anders bij het intake gesprek even hoe ze ertegen aan kijken.

Succes met alles voor jullie.

Groetjes,

• Paulina C.

Even een korte vraag: weet iemand van jullie wat het bedrag is dat je na intake aan K&T moet betalen?

Groeten,

Paulina