SF, Shared list, aantal brieven

• cavama

Hallo,

Ik heb me net aangemeld voor deze lijst en zit na 10 minuten al vol met informatie en heel veel vragen.

Wij staan op het punt om te gaan kiezen, maar ik lees hier zoveel kreten.

is er iemand die mij wat kan uitleggen?

Wat is het verschil tussen SN-voorstellen die K&T zelf voorstelt en de shared list?

Hoe weet je of je erbij zit als je op de shared list staat?

Wat is het one to one programma?

En hoeveel brieven schrijven jullie ongeveer?

Hoevaak wordt de sf lijst bij gewerkt?

Hoe lang duurt het voordat de site wordt aangepast en binnen wat voor termijn is het verstandig om de brief te schrijven en op te sturen?

Want ik las dus ook al dat dit heel snel kan gaan.

Pff, wie praat mij even bij?

Er gaat wel wat op me af komen de aankomende tijd denk ik :)

Groetjes Cato

• Fayle

Hoi Cato,

Op een paar zaken kan ik wel een antwoord geven.

Special need voorstellen die K&T zelf voorstelt zijn voorstellen van de shared list. Jij staat niet op de shared list, maar kindjes die voor adoptie in aanmerking komen staat daarop. Het one to one program houdt in het kort gezegd in dat K&T een heel arm kindertehuis financieel ondersteunt om de faciliteiten daar te verbeteren. K&T mag daarop als eerste kijken of ze aspirant adoptieouders in hun bestand hebben die ze kunnen matchen aan de kindjes uit dat tehuis die voor adoptie in aanmerking komen. Omdat de kindjes sterk ondergestimuleerd zijn zullen de meeste kindjes op de special focus lijst komen. Dit zijn de kindjes waar je een brief voor moet schrijven wil je graag de ouder van zo'n kindje komen. Tot voor kort kon iedereen die lijst inzien op de site van K&T, sinds kort krijg je hier een inlogcode voor als je op een voorstel wacht. Hoeveel brieven je op een special focus kindje moet schrijven is niet te zeggen. Wij zijn bij de 1e brief gematcht (wachten nu op de TA), maar ik ‘ken’ ook mensen die meer dan 5 brieven hebben geschreven en nog niet uit zijn gekozen. Als je interesse in een kindje hebt zou ik wel zo snel mogelijk een brief schrijven. In ons geval ging het heel snel. 8 Dagen nadat het kindje op de special focus lijst kwam zijn wij al gebeld dat we uit waren gekozen. Twee dagen nadat het kindje op de lijst stond lag onze brief in Halle.

Hoe vaak de special focuslijst wordt bijgewerkt is wisselend. Soms duurt het ruim een maand eer er weer nieuwe kindjes op komen te staan, soms wordt de lijst in een week meerdere malen bijgewerkt.

Heel veel succes verder en als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Gr Fayle

——————————————————-

> Hallo,

> Ik heb me net aangemeld voor deze lijst en zit na

> 10 minuten al vol met informatie en heel veel

> vragen.

> Wij staan op het punt om te gaan kiezen, maar ik

> lees hier zoveel kreten.

> is er iemand die mij wat kan uitleggen?

> Wat is het verschil tussen SN-voorstellen die K&T

> zelf voorstelt en de shared list?

> Hoe weet je of je erbij zit als je op de shared

> list staat?

> Wat is het one to one programma?

> En hoeveel brieven schrijven jullie ongeveer?

> Hoevaak wordt de sf lijst bij gewerkt?

> Hoe lang duurt het voordat de site wordt aangepast

> en binnen wat voor termijn is het verstandig om de

> brief te schrijven en op te sturen?

> Want ik las dus ook al dat dit heel snel kan

> gaan.

> Pff, wie praat mij even bij?

> Er gaat wel wat op me af komen de aankomende tijd

> denk ik :)

> Groetjes Cato