YES!!! tegemoetkoming adoptiekosten

• MCP

YES!!!

Vanaf 2 januari 2012 kunnen aanvragen voor tegemoetkoming adoptiekosten ingediend worden.

Kijk voor de voorwaarden en een formulier op de site van het agentschap SZW.

• pepe

haha…..

het hele gebeuren heeft zolang geduurd en nu mogen we hem straks voor 2 kids indienen…..

één van 2010 en één in 2012.

Dat is een hele slok op de borrel!

• c.m

Hoop dat wij ook in aanmerking komen hier voor omdat we net over de grens wonen. We voldoen verder wel over aan 2010 geadopteerd, Nederlandse nationaliteit enz.

Ze zullen het wel druk krijgen met alle aanvragen ;)

• wereldwondermama

Wij krijgen wrs. in januari 2012 de Beginseltoestemming. We zijn bang dat we dus in 2012 onze procedure niet afgerond gaan hebben.

Dus wij vallen wrs. net buiten de boot. (of we moeten heeeel veel geluk hebben) Weet iemand of ze deze regeling nog gaan verlengen???

• Ing2

Weet iemand hoe het zit bij de adoptie van een sibling. Wordt dat gezien als 1 adoptie of als 2?

Wij hopen natuurlijk dat we in 2012 aan de beurt komen.

Weet ook iemand of de regeling in 2013 ook nog geldt?

• Lesley

Yep, 2x 3700 Euro (wij hebben dit jaar ook een sibling geadopteerd en ik heb dit specifiek nagevraagd bij het SZW)

• Ing2

dat is goed nieuws. Nu maar hopen dat we in 2012 aan de beurt zijn. Of misschien hopen dat ze het doorvoeren naar 2013

• insticon

Dan hebben ze jouw verkeerd voorgelicht. Je krijgt eenmalig het bedrag per adoptie. Ook al adopteer je 3 of 4 kinderen, het blijft maar eenmalig dat bedrag.

Ik baal ervan dat het per 1 januari 2013 stopt. Wij hebben nu vertraging, waardoor de uitspraak van de nederlandse rechter nu pas net begin 2013 komt. :(

Zonder die vertraging zouden we het gewoon wel krijgen. De kans is klein, eigenlijk uitgesloten, dat het doorgaat in 2013 trouwens. Eerst al die absurde verhoging van de leges van de verblijfsvergunningen en nu dit weer… Er wordt wel meerdere duizenden euros op ons bezuinigt…. Zucht

Maar goed, gelukkig konden we bij onze vorige adoptie wel de kosten nog aftrekken van de belasting een paar jaar geleden.

• MCP

van de site van SZW:

U kunt voor elk adoptieproces maximaal één aanvraag indienen. Als u meerdere kinderen tegelijkertijd heeft geadopteerd, hoeft u maar één aanvraag in te dienen. Mocht u voor meerdere kinderen meerdere procedures hebben doorlopen, dan kunt u meerdere aanvragen indienen. Per adoptiekind wordt maar éénmaal een tegemoetkoming verstrekt van € 3.700.

Hier staat toch duidelijk dat het per kind is.

Als je het formulier opent dan kun zien dat je per procedure het aantal geadopteerde kinderen in moet vullen.

Dat zou niet nodig zijn als je per procedure 1x het bedrag krijgt.

En ik heb altijd begrepen dat dit een overgangsregeling betreft sinds het niet meer via de belastingaangifte gaat, dus in 2013 zullen ze wel weer iets anders bedenken. Hoe lang het duren gaat voordat dat dan weer in werking gaat is dan maar weer afwachten.

• insticon

Toen ik belde zeiden ze per procedure, en dat lees ik ook verder op internet. Deze regel die jij quote stond er eerst nog niet volgens mij op hun website. Maar goed, voor ons is dat niet meer van belang, wij krijgen het toch niet.

Ik ga uit dat er in 2013 helemaal niks meer is. Dat is het meest realistische, dan valt ook niks tegen.