Help !!!andere vergunning houder kan je reageren???

• summer-2424@hotmail.com

heb een vraagje

we hebben een kindje zien staan die bij een andere vergunninghouder bij de speciaal need kinderen staat, onze papieren van dat land en de toestemming is er al. Helaas is dit kindje niet bij onze eigen vergunninghouder , wie weet of je toch kan reageren op het kindje omdat er ouders voor gezocht worden, of moet je eerst bellen met de andere vergunnighouder alles uitleggen voor je een mail kan sturen?

Wie heeft dit aan de hand gehad en weet er meer informatie over

moet je ook extra betalen om weer alles te laten vertalen terwijl het al vertaald is , en de andere kosten die er bij komen om evt over te stappen?? wie weet er wat van hoor het graag

gr summer

• Hannah

Ik ken wel een stel wat dit een paar jaar geleden bij de hand heeft gehad. Volgens hen was het niet moeilijk maar het heeft hun wel voor flink extra kosten gezet, wat ze er ahteraf graag voor over hebben gehad, maar op dat moment was het wel even slikken. Aan deze info. heb je eigenlijk helemaal niks, omdat adoptieprocedures erg grillig zijn en niemand weet hoe de actuele stand van zaken is. Ik zou gewoon bellen met de betrokken Vergunninghouders…. Succes!

helaas kan je dus niet overstappen we hebben net gehoord dat de ene vergunninghouder het wel wil maar de andere niet mee wil werken waar we ingeschreven staat, is eigenlijk heel raar vinden we daar het wat ons betreft niet in het belang van de kinderen is .

• Enjoy

Ik weet dat het eerder is voorgekomen dat WK wel wou en K&T niet. Die ouders hebben destijds na heel veel strijd wel voor elkaar gekregen dat het voorstel van WK is overgeheveld naar K&T.

Hoi pk

het is inderdaad het geval dat het weer om dezelfde vergunnighouder gaat maar wk heeft aan gegeven dat we het niet gaan redden binnen het termijn terwijl we zeker matchen erg wrang, dat je hoort dat het zo gaat , kan betekenen dat het kindje weer terug gaat omdat er tot op heden geen ouders zijn gevonden =(((

dit omdat het wer betekent dat het strijd oplevert vanuit k en t .

we vinden het wel erg raar allemaal dat er gezegd wordt in het belang van het kind maar dat het uitiendelijk lijkt de draaien om geld .

gr summer

• Paulina C.

waarom ga je het niet redden dan, moet je de papieren weer opnieuw gaan verzamelen?

• Paulina C.

ik snap ook niet helemaal hoe het dan om geld draait, als WK het voorstel kan ‘doorgeven’ aan jullie vergunninghouder, dan maken jullie de procedure toch af bij jullie eigen vergunninghouder?

Dat willen ze dus niet, wezouden een hele nieuwe produre op moeten starten omdat het kindje niet bij inze eigen vergunnighiouder is of overstappen zijn we al het geld kwijt en het kindje zijn we te laat voor, samen werken zou het sleutel woord zijn maar helaas gaat het niet gebeuren, =((( het schijnt wel vaker voor te komen dat het hierop kindjes weer terug op de lijst gaan of eigenlijk hun leven in het tehuis blijven is mij verteld

• Enjoy

Dit onderwerp zou aangekaart moeten worden bij het verantwoordelijke ministerie. Vanuit China is het geen bezwaar als er door VGH-ers onderling een dossier in overleg wordt doorgegeven, ik weet dat het in Amerika ook voorkomt. Er zijn zelfs situaties waarbij mensen van vgh-er wisselen om op een kindje te kunnen reageren zonder de procedure opnieuw te starten, een aanvullende verklaring was in die gevallen voldoende.

Het zijn de VGH-ers die hier spastisch doen en ik krijg ook het nare gevoel dat geld hier een grote rol in speelt. Ik snap het ook niet want geen match betekent ook geen geld dus zouden ze het dossier net zo goed kunnen overdragen.

• MCP

Ik vind het ook echt heel raar dat dit hier niet kan.

In China ligt het bij dezelfde CCWAA, voor daar maakt het niks uit of je via KT of WK het kindje komt halen.

Volgens mij kan 1 mailtje van KT naar China met het bericht dat je nu door WK bemiddeld wordt voldoende zijn.

Als WK dan ook een berichtje stuurt dat ze jullie willen matchen met kindje X dan is het toch klaar zou je denken????

Je dossier ligt daar al en kan gewoon gebruikt worden, daar verandert niks aan.

Ik snap het echt niet.

Kinderen worden hier de dupe van.