wanneer naar de kerk

• summer

ons zoontje is nu twee en een half en ik durf hem nog niet mee naar de kerk te nemen, met onze dochter was ik veel gemakkelijker, ik weet niet wat het is, als het goed is mag hij binnenkort naar de peuter, hier zie ik ook zo tegen op, mijn zoontje is anders dan mijn dochter, die is altijd heel rustig en lief, mijn zoontje ook wel, maar als hij met een nichtje speelt is het altijd slaan en bijten, dit deed zijn nichtje die wilde haar speelgoed beschermen, nu denkt mijn zoontje dat dit normaal is en bij soms zijn zusje, ik geef hem een soort straf dat hij twee minuten op een stoeltje moet zitten, maar hij loopt er steeds lachtend bij weg, weet iemand hoe ik hem dit gedrag af kan leren, dit is een paar weken geleden begonnen toen ons fam dichterbij kwam wonen en wij er heen gingen om een bakje koffie te drinken en zijn nichtje die ook nog jonger is dan hem dit gedrag op hem heeft geprojecteerd zo noem ik het maar even, denk nog niet zo snel aan video interactie omdat het verder heel goed gaat.

• summer

ik bedoel hij bijt soms zijn zusje te vlug geschreven laat op de avond sorry hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

• BG

Wij gaan niet heel vaak naar de krrk maar gingen met kerst naar een leuke kinderdienst. Mijn zoontje, 6,5 jaar, kroop voortdurend onder de banken, trok rare toeten naar de mensen achter hem, zat te flirten met een mooie 6-jarige dame voor hem en begon luidkeels (in de bomvolle kerk) te juichen toen de pastoor aan gaf dat de dienst bijna was afgelopen. Voor ons 6/jarig mannetje is zolang stilzitten en luisteren naar dingen die hij niet begrijpt hartstikke lastig. Ik ga dat niet te vaak van hem vragen. Dan moeten er maar korte diensten verzonnen worden met veel interactie met kjnderen en waarbij ze ook wat kunnen bewegen

• BG

Mijn boodschap: vraag dit niet van kleine jongetjes. Daarnaast: hoe lang is je kindje hier? De eerste 2 jaar moest mijn zoon wennen aan het gezinsleven, de omgang met andere kinderen, rekening houden met anderen, de taal leren, etc etc. Daarnaast de hem vertrouwde omgeving achter zich laten en hechten aan nieuwe mensen. Vergelijk hem niet met anderen maar bewandel met hem het pad wat bij hem hoort

• Enjoy

Ik verbaas me altijd als mensen denken dat VIB alleen ingeschakeld moet worden als er iets niet goed gaat. VIB is altijd waardevol ook als het wel goed gaat want dan is het ook een extra opsteker.

Het is echt enorm waardevol om op beeld dingen terug te zien die je normaal niet ziet omdat je net even met je andere kind bezig bent of iets pakt. Je kunt vaak heel mooi de aanleiding voor bepaald gedrag of een reactie zien en dan valt er soms ineens een kwartje.

• summer

Hij zou naar de oppasdienst gaan, niet in de kerk zelf, hij is nu anderhalf jaar bij ons.

• summer

bedankt voor jullie reactie`s ga er toch met manlief over hebben en toch mischien maar een keer laten doen vib.

hij deed het nooit maar hij kopieerde het gedracht van zijn nichtje, die is heel beschermd naar haar spullen toe en niet iedereen mag er mee spelen, daarvoor wat er niks met hem aan de hand en ook omdat hij bijna naar de peuter mag over een aantal weken of maanden

• summer@

je zou het mischien rustig aan kunnen proberen, als het eerst bij de oppas is, wie weet gaat het daar wel goed.

Wij hebben ook een zoontje van twee en een half en die gaat binnenkort naar de peuter, ( Hij is bij ons zelf geboren) , mag als er plaats is in febr heen, onze dochter geadopteerd uit china hebben we eerst ook een half jaar laten wennen en zijn toen ook mee naar de oppas gegaan, maar we zaten achter in de kerk en als er wat was konden ze altijd snel bij ons zijn, zo zou ik het met je zoontje proberen en mischien gaat het dan goed, maar om in de dient mee te nemen daar zou ik mee wachten tot hij naar de basisschool mag, onze dochter ging met vier jaar mee en is altijd goed gegaan, ze word bijna 8 jaar succes.

• MCP

beste summer,

ik zou de titel van je topic maar even veranderen in ‘ wanneer naar de creche bij de kerk’ want ik dacht ook dat je het over de kerkdienst zelf had.

• summer

heb het veranderd mischien nu iets duidelijker