klein? chineesje

• Elre

Onze (chinese)dochter is 4 jaar en 104 cm en 18 kilo.

Gewoon in de middenmoot volgens cb.

Gr Elre

• Lesley

Even volledig off-topic, maar wij noemen het dan ook het consternatiebureau. Gaan er dan ook niet meer naar toe, hebben toch elke 3 maanden controle bij de kinderarts. Onze consultatie arts, presteerde het om bij elk bezoek weer niet te weten van de adoptie, dat de kindjes broer en zus zijn, dat ze zijn gediagnosticeerd (door de kinderarts) met een bepaald syndroom en dan ook nog tegen ons zeggen: ik denk niet dat de kinderarts dat goed kan beoordelen…

Succes, kan me best voorstellen dat je denkt oh jee gaan ze nog wel groeien, maar ja, die dingen zijn niet te sturen.

• summer@

onze bio zoon is volgens de kinderarts te groot jij is twee en een half en 1 meter en 2 cm, hij wil hem over een jaar nog eens zien terwijl hij goed eet, drinkt en speelt, ik vind dit zo`n onzin wat wil hij er aan doen, de groei gaan remmen:S, en dat onze chinese dochter kleiner is dat wisten we wel , hier hebben ze gelukkig nooit moeilijk over gedaan

• pytsje

Wij hebben na de eerste keer altijd de groeicurve van chinese kinderen meegenomen naar het consultatie bureau.

1x gezeur over de lengte van de oudste. ja de meeste aziaten zijn niet al te lang in verhouding met de nederlandse groeicurve.

Onze jongste steekt boven de aziatische groeicurve uit, maar op de nederlandse groeicurve zit hij in de middenmoot.

Dus zolang het kind gezond is en goed groeit in verhouding is er niets mis mee.

• sprokkeltje

Ons zoontje wordt over 2 weken drie jaar en komt uit China. Hij is nu 82cm en 11kg.

Echt groeien doet hij niet. Hij zit nog altijd in maat 80/86. Hij kan alleen maatje 92 aan als het zeg maar gekrompen is door verkeerd wassen/drogen.

Broeken maat 86 vallen vaak nog veel te groot, en vooral, te ruim.

Hij ziet er inmiddels supergezond uit met bolle kaken, zijn lengte/gewicht zijn perfect samen. Hier op het cb zijn ze heel ruimdenkend over adoptiekindjes en doen ehct niet moeilijk over zijn lengte.

• B

onze dochter is net 2 .. weegt 13 kilo en is 86 cm lang..

• m.r

Hier gisteren naar het CB geweest met ons Chinese manneke van bijna 2,5jr (25mrt) 10.8kg en 86cm…

Meneertje doet het keurig en kwam glansrijk door de APK heen en geen gezeur gehad.

• jtenkate47@zonnet.nl

Hallo,

Onze chinese dochter is 8,5 jaar, 1.12 m en 18,5 kg. Ze eet goed en sport veel. Haar gewicht en lengte zijn in verhouding. Zij vind het zelf niet altijd leuk dat ze zo klein is. Zij heeft voldoende groeihormonen bij zich daar ligt het dus ook niet aan. De meeste chinsese mensen zijn ook niet groot.

Janneke

• t@sje

Onze zoon is bijna 5 jaar oud, 1 meter lang en weegt 15 kg. Hij is klein vergeleken met zijn klasgenoten en andere leeftijdsgenootjes en vindt dat zelf erg vervelend. Wij zien dat hij klein is, maar ook goed in verhouding qua lengte en gewicht. Dus niets om ons druk om te maken… Wel opvallend vind ik dat zowel huisarts als CB nooit een opmerking gemaakt hebben over zijn lengte (terwijl hij volgens mij wel echt onder in de Nederlandse curve zit).

• t@sje

Nog even een aanvulling: onze zoon is het afgelopen jaar ongeveer 10 cm gegroeid, was dus met net 4 jaar ruim 90 cm lang, net als de zoon van MCP…