hoi hoi
We zijn sinds ruim 2 maanden met onze zoon thuis, en het gaan slapen is een groot probleem (ik weet we moeten geduld hebben, maar misschien heeft er iemand tips.
Het naar boven gaan en zijn pyama aan is geen probleem. Als we dan een boekje gaan lezen is het wel al meteen no dormi (niet slapen). ik zeg dan dat we eerst gaan lezen en dan slapen.
Als we in het begin ophielden met lezen en hij moest gaan slapen was het huis te klein en begon hij te huilen, uit bed en op de grond stampen, gelukkig is dit nu niet meer en blijft hij vrij goed op bed liggen, maar slapen ho maar. Je ziet hem gewoon vechten tegen zijn slaap.
Of we nu in ons bed liggen of in zijn bed (we liggen er dan bij) dat maakt niet uit. We zijn zo 2 uur verder voor hij slaapt.
Nou vind ik het niet erg om bij hem te liggen maar als er iemand tips heeft waardoor hij misschien eerder slaapt dan zou dat heel fijn zijn.
Snachts word hij een paar keer wakker en als we dan weer naast hem gaan liggen dan slaapt hij meteen weer in.
Is dus echt een stukje angst om alleen te zijn.
Ik bespreek ook al de dag met hem en wat we de volgende dag gaan doen. Vertel al dat het donker is en laten het hem ook zien en vertellen dat alle andere kindjes al slapen.
We hebben al vanalles geprobeerd al zijn we nog maar zo kort samen.
Smiddags slapen doet hij ook niet of we moeten met de auto weg zijn geweest dan valt hij in de auto in slaap, maar ja om iedere dag de auto te pakken om te zorgen dat hij slaapt is ook weer zoiets.
Groetjes Jipke