kosten China

• driekindjes

Toen wij aan het begin van onze adoptieprocedure stonden bleek dat WK bijna 2 keer zoveel geld vroeg voor de adoptie uit China. Wij zijn erg benieuwd hoe de verhoudingen nu eigenlijk liggen t.a.v. de kosten voor adoptie van een SN kindje uit China. Zijn er mensen die recentelijk via Meiling en/of K&T een kindje uit China opgehaald hebben?

Dan weten we in elk geval met hoeveel geld we rekening moeten houden en hoeveel we er nog bij moeten gaan sparen.

Alvast bedankt voor de reacties,

wensmoeder NA

• chococat

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb zelf altijd gedacht dat WK rond de 30000 vroeg, KenT 22000 en Meiling (volgens hun site) 14000 op basis van 2 personen afreizen. Ben benieuwd naar de echte verhalen!

• driekindjes

ik heb de kosten van wk doorgekregen van iemand die net terug was en dat is inderdaad rond de 30000, Meiling heeft nog steeds niet gereageerd, dus die ga ik vanavond bellen. Maar ook ik ben zo nieuwsgierig naar wat het echt heeft gekost. Destijds heb ik een hele discussie met WK gehad, waaruit bleek dat zij 2/3 van de totale kosten niet vermelden op internet en daardoor de goedkoopste leken…

Vandaar mijn vraag ook hoe het nu gesteld is.

groetjes,

wensmoeder na

• csekka

in aug jl thuisgekomen via KT

Wij waren in totaal minder dan 20000 kwijt. (uit mijn blote bolletje rond de 18-19)

(een deel van het bedrag dat je mee moet nemen naar China, heb je ook zelf in de hand; hoeveel en hoe duur ga je uit eten, hoeveel souvenirs ed koop je)

Weet wel dat het inschrijfgeld al enorm verschilt. KT betaalden wij ong 1800 euro, terwijl kennissen van ons bij WK al ruim 3000 moesten aftikken.

• pepe

Kosten voor Meiling kun je exact navragen bij Meiling zelf,

maar wij zitten nu op 3000 euro (inschrijfkosten, reisbegeleiding, vertaling rapport enz) voor Meiling en ongeveer 500 euro voor het verzamelen en legaliseren van de papieren.

Daar komt de vlucht bij, het hotel, de verzekering, en de kosten van de adoptie in China zelf.

Daarnaast je eigen uitgaven; uitstapjes, eten, souvenirs.

Al met al denk ik dat het bedrag van Meiling zeker toereikend is als je met 1 of 2 kindjes reist en op één hotelkamer kunt verblijven, dus voor je eerste of tweede kindje kom je met die 14.000 euro wel toe.

Wij reisden de vorige keer met 5 heen en 6 terug en waren 16.000 euro kwijt, nu rekenen we op iets meer….

Eigenlijk zit het verschil qua vergunninghouders voor d ekosten vooral in het Nederlandse deel; 3000 tegen 6000 tegen 10000 (Meiling, K&T, WK), overigens alle drie afgeronde bedragen….

Wij hebben destijds onze kosten vergeleken met die van een gezin met exact dezelfde samenstelling die ongeveer tegelijkertijd naar China reisden via K&T en zij waren 5000 euro meer kwijt op de totaalrekening….

Er kan tegelijkertijd wel een verschil in totaalkosten zijn door het tijdstip waarop je reist (vluchtkosten tikken flink door) en de provincie waar je naar toe gaat (nog een extra binnenlandse vlucht, plaatselijke bedragen die iets hoger zijn en het hotel waarin je in de provincie verblijft….

De verschillen in procedure zijn echter veel groter; en de wachttijd tot voorstel varieert enorm; ook iets om over na te denken!!

• MCP

Bij ons kostte China inderdaad ong. 14.000 euro incl.reis.via Meiling.

• N&P

WK geeft een tarief van 12954 euro exclusief 250 euro inschrijfgeld en exclusief reiskosten en gift aan het kindertehuis (wat volgens mij 10.000 dollar is, maar ik kan me vergissen).

Meiling geeft een tarief van 14.000 euro aan.

Van KT weet ik het niet.

• pepe

Gift aan het kindertehuis was 34000 RMB (ongeveer 3500-4000 euro) maar er was sprake van verhoging…..

nog niets van gehoord via de officiële kanalen, alleen via de tamtam

• DMS

30.000.-??? jeee…. dat waren wij (vorig jaar zomer) met z'n 5-en nog niet kwijt!

Ik denk dat je inderdaad rekening moet houden met zo'n 14000 (als je met 2 personen gaat) als je Meiling als vergunninghouder hebt. Van de ander genoemde VH weet ik het niet.

Wij hadden Meiling en we zijn echt super tevreden over alles geweest.

Succes!

• Eli1

Het hangt er wel van af wanneer je naar China gaat (vliegtickets varieren enorm in prijs) en hoe je gezinssamenstelling is. Als je al een kindje hebt en dat mee wil nemen naar China moet je bij Meiling ook nog een extra begeleider meenemen. Dat betekent voor 1 volwassene exra vliegtickets, en een extra kamer in de hotels, extra eten, excursies etc. Al met al ook duizenden euro's (ruim 3000,-? dit is een heel ruwe schatting).