kosten China

• MCP

alleen maar als dat kindje jonger dan 6 is….en veel mensen nemen een opa of oma mee die dat met liefde zelf betaalt.

• pepe

Wellicht dat opa en oma het met liefde betaalt, voor ons hoeft dat niet,

dus wij hebben daar nooit van te voren over nagedacht… we hebben gewoon betaald en achteraf zouden we wel zien.

Dan nog, een begeleider extra kost echt geen 3000 euro…

De kamer extra heb je toch nodig (in ons geval, want 3 extra bedden, nu 4 is echt geen optie)en zelfs als je voor je tweede kindje gaat is het prijsverschil tussen een extra bed of een extra kamer niet zo heel groot (ongeveer 600 euro voor de 18 dagen), de vlucht kostte bij ons in een dure periode bijna 1000 euro, en het eten is qua kosten een lachertje. Gemiddeld waren we per avond met zijn 6-en (of 7 als de gids mee at) tussen de 20 en 30 euro kwijt. Dat is dan een euro of 4 voor de begeleider….al met al voor de hele reis nog geen 100 euro.

Het kostte ons dus ongeveer 2000 euro en het was goud waard; als onze nieuwe uk alles bij elkaar krijste (dat was een week zo) konden de oudste twee toch rustig slapen, er was altijd iemand om mee te knutselen, te kletsen, te kroelen of hand in hand te lopen. Vooral voor onze middelste was dat heerlijk. Die was tijdens de reis ook nog ziek en bleef dan heerlijk met begeleider in het hotel.

Enne, ik zou zonder begeleider ook zijn gegaan hoor, van ons hoefde het niet persé, maar inderdaad Meiling stelt het als eis als je oudere kindje nog geen 6 is…

Neemt niet weg dat het genoemde bedrag eerder inclusief onze begeleider was…. en dan kom ik nog steeds op 5000 euro minder uit als een kennisje dat met dezelfde gezinssamenstelling zonder begeleider reisde….

Blijft een feit dat je je keuze op veel meer dinger als alleen geld baseert….

Wat voor ons belangrijk is dat we het volste vertrouwen hebben in de manier van matchen en dat ik nooit hoef te wachten op een antwoord op mijn vragen.

• Eli1

Dat ziet er dan inderdaad wel overzichtelijk uit. Ik ben uitgegaan van de tickets die wij betaald hebben, in een zeer populaire periode naar China waardoor er geen economy meer was.. we waren meer dan 2000,- pp aan vliegtickets kwijt.

Dan tikt het wel aan als er een extra persoon mee moet… maar misschien hebben we pech gehad.

De kamerkosten wist ik niet meer, heb ik op Internet opgezocht en komen echt boven de 1000,- in een luxe hotel.

Overigens zie ik wel de voordelen van een extra begeleider mee.

• pepe

Hoi Eli,

je hebt gelijk….

maar; Meiling boekt volgens mij dan gewoon een week/twee weken later, die betaalt echt geen 2000 euro per ticket als je als ouder aangeeft economy te willen vliegen…

(zou voor on sook een onhaalbare kaart zijn, met 7 mensen terug!)

Daarnaast had ik het over meerprijs…. wij waren 2300 euro kwijt voor 2 kamers voor 17 nachten; 1 keer een luxe hotel (beijing) 1 keer een superluxe hotel (provincie), dat is ongeveer 1200 euro per kamer, máár voor een extra bed betaal je ook flink!

Vandaar het verschil van 600 euro.

gr.