Kiezen we vergunninghouder K&T of WK????

• Petra

Wij hebben vandaag ons 2de BKAnummer binnen gekregen. Onze zoon hebben we in 2010 geadopteerd via kind en toekomst. Als ik nu op de website van WK kijk is daar naar mijn idee heel wat veranderd in hun visie tav adoptie (waarschijnlijk door een andere directeur) Zijn er mensen met ervaringen voor China en WK?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Petra

• pepe

Waarom neem je Meiling niet mee in je vergelijking?

• Petra

Wij willen als gezin naar China reizen en niet met bv opa of oma. Voor zover ik weet moet er als je je kindje uit nederland mee wil laten reizen een begeleider mee als je voor Meiling kiest.

Groeten,

Petra

• MCP

Dat moet als je kind jonger dan 6 jaar is.

• pepe

Klopt,

en ik ben het met je eens hoor, maar er zijn andere zaken die voor ons zwaarder tellen…

de manier van matchen bijv,

WK was dicht toen wij kozen, dus het was alleen kiezen tussen Meiling en K&T….

• Petra

Ik weet waarom we niet willen kiezen voor Meiling.

Het gaat mij vooral om ervaringen met Wereld Kinderen, zelf hebben we al ervaring met K&T.

Groeten,

Petra

• MCP

Weet je, ieder ervaart het anders.

Want jij weet waarom je niet voor Meiling kiest.

Maar ik weet waarom ik never nooit voor WK of K&T kies en juist wel voor Meiling.

• zuster

Waarom kan er hier nou nooit eens op een normale manier een vraag van iemand worden beantwoord…laat iedereen nou toch eens in zijn waarde! de vraag is toch niet kan iemand mij het verschil tussen Meilig,WK en KenT vertellen. waarom dan toch die inhoudsloze recties…7 post verder en er is nog geen 1 keer geantwoord op de vraag…..er worden honderen kinderen per jaar uit china gadopteerd via de verschillende vergunninghouders,is er dan niemnd die serieus zijn ervaringen wil delen met de vraagstelster…..

• pepe

Hoi zuster,

ik stelde een hele normale vraag hoor, en beantwoordde haar reactie volgens mij zelfs met “klopt”,

maar het lijkt me toch logisch dat je als je een vraagt hoort over 2 VGH's je de vraag kunt krijgen “waarom de 3de niet?”

Dat is geen aanval, dat is niet vervelend bedoelt, dat is gewoon een vraag

Ik vraag me soms weleens af waarom mensen een jaar op een match wachten bij K&T of WK en wij voor eenzelfde sn bij Meiling gematched kunnen worden vóórdat onze papieren ingelogd waren in China. En dan zou het bij ons nog aan leeftijd kunnen liggen (ruime leeftijdsgrenzen) of sn-lijstje (was ook ruim) maar ik ken niemand die de laatste 2 jaar langer als een half jaar heeft moeten wachten bij Meiling…. en de meeste hoeven echt geen half jaar te wachten.

En dan weet ik dat er ook bij WK en K&T ook mensen héél vlug gematched worden, maar ook dat er mensen zijn die heel lang moeten wachten….

En als er volgens mij iets frustrerend is als ouder, is zien dat je heel lang moet wachten op een voorstel terwijl je weet dat er volop kindjes zijn die wachten op ouders…

Maarre, ieder maakt zijn eigen afwegingen en de enige aan wie je verantwoording schuldig bent is jezelf hoor….

• Petra

Hoi Zuster,

Fijn dat ik niet de enige ben die iet wat verbaasd was over de reacties. Ik snap dat mensen dit forum ook gebruiken als een echte discussie plaats. Voor mij is dat nooit de insteek geweest met mijn vraag.

Groeten,

Petra