Teruggave adoptiekosten

• Elre

Hallo

Was benieuwd of al iemand al die 3700 euro al heeft gekregen.

Is nu al 8 weken geleden dat we de aanvraag konden indienen maar nog niks vernomen helaas.

Alleen dat we binnen 8 weken iets zouden horen.

Gr. Elre

• MCP

Wij hebben dinsdag bericht gehad dat het bedrag binnen 6 weken wordt overgemaakt.

• Elre

Dat is fijn zeg.

Hopelijk horen wij ook snel wat want we voldoen aan alle eisen.

Gr. Elre

• Lesley

Wij ook gister bericht gehad dat het binnen 6 weken werd overgemaakt (yes!)

• Petra

Wij hebben 2 jan alles opgestuurd en afgelopen dinsdag een brief gekregen dat we binnen 6 weken het geld op onze rekening krijgen.

Groeten,

Petra

• MarloesG

Wij hebben deze week een brief gekregen dat het binnen 6 weken wordt overgemaakt. Volgens mij hebben wij het 2 of 3 januari de aanvraag verzonden.

Groetjes,

Marloes

• Elre

Gisteren hebben we de brief ontvangen dat het geld binnen 6 weken zal worden gestort.

Gr. Elre

• Sander

Beste allemaal,

Fijn om te lezen dat het geregeld is voor mensen die al geadopteerd hébben, maar vogens mij loopt die regeling wel eind dit jaar af, en is nog niet duidelijk of hier een vervolg op komt. Voor ons is niet duidelijk of het dit jaar gaat lukken, de kans dat dat langer gaat duren is aanzienlijk. Dat geeft ons dan wel weer langer om te sparen, maar toch… Een béétje steun in de rug zou wel prettig zijn.

Hier:

http://www.aoo.nl/downloads/2011-12-29-TK.pdf

staat:

“Zoals aangegeven tijdens de plenaire behandeling van het wetsvoorstel ligt er, wat dit kabinet betreft, voor de overheid een taak bij het toezien op de procedures en de zorgvuldigheid van interlandelijke adopties. Ook is gesproken over de beperkte budgettaire ruimte die er is om te kunnen handelen. Ik ben dan ook genoodzaakt om de beschikbare middelen effectief en efficiënt in te zetten. In het licht van bovenstaande wil ik eventuele alternatieven, indien mogelijk, om adoptiefouders in de toekomst op enigerlei wijze financieel tegemoet komen, meenemen in het totaal van de uitkomsten van de beleidsdoorlichting. Hiermee vormen de adoptiekosten voor adoptiefouders onderdeel van een totaalpakket aan te nemen maatregelen.”

Was getekend, Fred Teeven.

En hier:

http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/vandaag/details.jsp?parlisnummer=2011A01672&dayofweek=&his=

staat dat er 21 maart a.s. weer een kameroverleg is waarin de brief waaruit ik bovenstaand stuk tekst heb gehaald, opnieuw behandeld wordt. Er ligt dus een kans om het onderwerp van financiële tegemoetkoming ook voor de toekomst te adresseren. Zelf ben ik bezig om kamerleden op een ander onderwerp wakker te houden, dat ook de 21ste aan bod moet komen. Ik wil liever niet in m'n uppie om de hele wereld vragen. Is er iemand die hier ook mee bezig is, of zou willen zijn?

Groet,

Sander

• G

Hallo.

Kan je het ook al aanvragen als je de beschikking hebt van de rechtbank,voor naar NL recht??

Gr Anja

• B

Hebben wij wel gedaan..de drie maanden wachtperiode waren toen ook net om dus het is dan ook officieel.. Maar volgend mij mag het zodra je van de advocaat bericht hebt dat de rechtbank het heeft goedgekeurd… Drie maanden later wordt het doorgegeven aan den haag en die geven het weer door aan de gemeente waar je woont en dan pas kun je een nederlands paspoort aanvragen maar je kindje is dan wel al nederlander..