Zwanger en adoptie

• Jacqueline

Wij gaan nu de adoptie procedure in omdat we heel graag een kindje willen adopteren. Wat gebeurt er als ik zwanger raak? Wij willen bv uit China of Thailand adopteren en daar zijn de wachttijden heel erg lang. Er moet 1,5 jaar verschil tussen de kinderen zitten. Stel dat ik zwanger raak het proces duurt te lang om dan weer opnieuw te beginnen want mijn man is 39 nu. Iemand ervaring hiermee??

• Ing2

Als je zwanger raakt, wordt de procedure stopgezet.

Je moet dan na een jaar nadat je kind is geboren een nieuw gezinsonderzoek laten doen door de raad.

Dan mag je gewoon weer verder.

En ja dan wordt het heel lastig voor wat betreft leeftijd. Alleen wanneer je dan graag oudere kinderen wilt adopteren is het mogelijk, want er mag niet meer dan 40 jaar tussen zitten.

Succes met jullie procedure!

Groetjes Ingrid

• Enjoy

En dan hebben sommig vergunninghouders ook nog regels over de minimale leeftijd die er tussen de kinderen moet zitten, tussen de 1 en 2 jaar. Dus dan moet je kindje bijvoorbeeld 2 of 3 zijn als het adoptiekindje 1 is en dan kom je (in het begin) weer niet uit met de leeftijd van je man want daar moet 40 jaar tussen zitten.

Overigens schrijf je dat China een lange wachttijd heeft maar volgens mij kun je alleen nog inschrijven voor SN en die wachttijd is niet heel erg lang.

• summer@

stoppen of een jaar wachten, wij zijn gestopt, hebben nu twee wonders, een pracht dochter uit china en een zoon bij ons geboren wat we niet hadden gedacht dat dit nog kon.

ons gezin is nu compleet.