Hallo allemaal,
Ik vermoed dat er al meerdere berichten zijn geweest over de afgewezen beginseltoestemming, maar met de zoekfunctie kwam ik hier helaas niet veel over tegen. Ik ben op zoek naar ervaringen en informatie
over de procedure die volgt bij het afwijzen van de beginseltoestemming. Ik weet dat je bezwaar kunt maken, maar hoe gaat deze procedure precies? Wat wordt er in deze procedure van de aanvragers verwacht? Is het handig om hier een advocaat bij te raadplegen? Stel dat er na de bezwaar making wel een positief advies wordt gegeven, blijft het ‘negatieve’ advies dan ook bestaan? Ik heb gehoord dat beide dossiers (met het positieve en negatieve advies) bewaard blijven en beide naar het adoptieland worden gestuurd. Het lijkt mij dat je hierdoor geen goede positie hebt, als het adoptieland moet kiezen tussen jou dossier en een dossier waarbij meteen positief advies gegeven is?
Ik zag ook op een zoektocht op internet dat sommige stellen een ombudsman hebben ingeschakeld. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik zie dat deze ombudsman soms de uitspraak ‘gegrond’ heeft gedaan, maar wat betekent dit dan precies, geven ze dan de aanvragers gelijk en krijgen ze dan alsnog positief advies?
Sorry voor de vele vragen! Ik vind het dan ook een lastig te begrijpen procedure met veel bureaucratie. Informatie over de succesvolle procedure is dan ook overal te vinden, maar wanneer het allemaal niet lukt vind ik de informatie onduidelijk. Ik hoop dat er hier mensen te vinden zijn die hun ervaring willen delen! Een privebericht kan natuurlijk ook. Alvast bedankt!!!