Adoptie van een ouder kindje uit China met een speciaal need

• Daan

hallo,

Wij hebben een voorstel gehad van een ouder kindje uit China met een speciaal need. We zijn hier helemaal blij mee maar ik was benieuwd of er ouders zijn die hier al ervaring mee hebben?

Groetjes Daan

• zuidelijke moeder

Hoi,

Wij zijn net een paar weken thuis met onze zoon van 4.

Hij word in mei 5 jaar.

Laat maar horen wat je wil weten.

Groetjes

• Lesley

En dat ga je NA je voorstel vragen?

• csekka

afgelopen augustus thuisgekomen met onze SN/SF zoon, nu inmiddels ruim 4,5….

als je vragen hebt stuur maar een pb-tje…

• flap

WIj hebben een voorstel van meerdere kinderen, waarvan de oudste 8 is, maar geen special need. Wat voor info zoek je? Wij wachten de afreisdatum nog af trouwens.

• Paulina C.

Waarom zou dat niet mogen na het voorstel? Vooraf weet je toch niet hoe oud je kindje zal zijn? En ze vraagt gewoon om ervaringen, lijkt mij toch juist goed!

• B

Ja, ervaringen vragen na voorstelen voor aankomst.. Niets mis mee toch?? Wij hebben een jonger kindje bijna een jaar bij ons ( nu net 2 ) Maar ook ik vraag genoeg aan ervaren mensen die een kindje hebben met bijvoorbeeld dezelfde SN ook die info vroeg ik pas NA voorstel aangezien je dan pas de SN weet.. Zo zal dat ook zijn met de leeftijd van een kind dat je dan pas echt gaat kijken hoe of wat.. Bijvoorbeeld hoe zit het met communiceren, wanneer gaat je kindje naar school en hoe gata dat dan.. Lijken mij allemaal dingen die je dan tegenkomt en je je voor je kind in Nederland is uit wilt zoeken..

• Lesley

Nee ik snap jullie uitgangspunten. Het kwam in eerste instantie op mij over, alsof er nu pas, na voorstel, informatie werd gezocht om een beslissing te nemen om het voorstel wel of niet te accepteren.

• BG

Onderstaande mailinglist ken je vast

http://groups.yahoo.com/group/Special-Needs-Adoptie

• Daan

hallo,

ik ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd hoe de communicatie verloopt. Ik heb daar wel ideeen over zelf, maar hoor ook graag van ouders met ervaringen hierover. waar kwam jullie kindje vandaan?

Daan