100 dagen

• kasteel

Ik heb wel eens gehoord 100 dagen wachten op de LOA wordt gezien als een soort van grens. Niet dat je er iets aan kan veranderen, maar vanaf welke datum worden die 100 dagen dan gerekend? De verschillende vergunninghouders lijken andere procedures te hebben van voorstel voor/na de PA enzo.

Vandaag is het 100 dagen geleden dat ons zoontje van de Shared List werd gehaald. We wachten inmiddels vol ongeduld op de LOA (en meer nog: op een afreisdatum!!!).

Veel groeten en iedereen succes met wachten, waar dan ook in de procedure.

• Yuut

Ik weet het eerlijk gezegd niet zeker, maar die 100 dagen zegt mij in elk geval niets. Wat ons is verteld heeft het moment van binnenkomen van de LOA niet te maken met de gegevens van je zoontje ofzo, maar met de datum waarop jullie dossier is ingelogd in China en begonnen is ad reis langs de verschillende afdelingen daar, en uiteraard hoeveel dossiers er op dat moment daar behandeld worden.

Nogmaals, geen idee verder, maar dit is hoe ik het begreep. (wat mij betreft hadden we allemaal direct na voorstel in het vliegtuig gezeten;-)

Sterkte met wachten!

• kasteel

Bedankt voor je reactie.

Het wachten begint langzaamaan toch zwaar te vallen. Kinderkamer klaar, bedje opgemaakt… we willen gaan!!!

• Yuut

Ik kan het me voorstellen…..ik zou ook het liefst morgen in het vliegtuig stappen, en onze datum is tenminste in zicht.

Overigens moeten we hier nog wel wat doen in huis/kamertje, dus misschien is morgen dan weer niet zo handig;-)

Weet je, het is zo gek, voor je gevoel hoort hij er al helemaal bij, heb je het over hem als zoon en broertje enz. maar je weet afgezien van de foto nog helemaal niets van hem! Ben zo nieuwsgierig hoe hij is, wat voor karakter hij heeft, en hoe het gaat zijn met z'n 4en!

• kasteel

Inderdaad, hier precies hetzelfde, hij hoort er al helemaal bij!

Dat lijkt me best vreemd bij de ontmoeting: voor hem is dat natuurlijk helemaal NIET zo. Alhoewel wij hopen dat hij vantevoren wel enigszins wordt voorbereid d.m.v. een fotoboekje.

• Enjoy

We is geen pijl op te trekken.

Ons LID eind maart, voorstel eind juni, LOA binnen 5 weken, afreizen binnen 5 weken daarna. Wij zaten dus binnen 10 weken na voorstel in China.

Ik ken ook mensen met voorstel op dezelfde dag, papieren al 2 jaar in China ingelogd en pas 2 maanden na ons de TA.

Sterkte met wachten, elke dag is er 1 te lang.

• pepe

Als ik het goed begrijp is het in Nederland meestal zo dat de LOA komt na 8 tot 12 weken na LID (als je een voorstel had vóór LID) of na LOI (als je voorstel kwam na LID).

De vergunninghouder kan redelijk inschatten (tegenwoordig!) of de LOA er al aan komt; er zijn verschillende fases waar je dossier doorheen moet voordat de LOA komt; als je eenmaal in fase 3 bent, duurt het meestal nog maar een week of 2.

De datum van het van de shared list afhalen zegt helemaal niks; men kijkt naar de koppeling aan jullie volledige dossier en het locken van de shared list gebeurt met digitale informatie en niet met je volledige dossier.

Het wachten is inderdaad frustrerend, ben ik helemaal met je eens; als je eenmaal weet wie er bij je mag gaan hore, wil je ook zo vlug mogelijk naar hem/haar toe.

KP, ik kan het me nog herinneren…. en bij ons duurde en duurde het maar….

• kasteel

pepe Schreef:

——————————————————-

> Als ik het goed begrijp is het in Nederland

> meestal zo dat de LOA komt na 8 tot 12 weken na

> LID (als je een voorstel had vóór LID) of na LOI

> (als je voorstel kwam na LID).

> De vergunninghouder kan redelijk inschatten

> (tegenwoordig!) of de LOA er al aan komt; er zijn

> verschillende fases waar je dossier doorheen moet

> voordat de LOA komt; als je eenmaal in fase 3

> bent, duurt het meestal nog maar een week of 2.

Wat jammer dat onze vergunninghouder deze informatie dan niet deelt… (ik heb er wél om gevraagd, maar ze zeggen het niet te weten).

Die 8 tot 12 weken zijn namelijk al voorbij.

• csekka

om allerlei redenen (ook bij ons onbekend) kan het heel verschillend zijn, hoe lang het duurt voor de LOA er is.

Wij hebben zelf ruim 5 maanden moeten wachten. terwijl tegelijkertijd op het forum berichten langskwamen van mensen die binnen 2 weken hun LOA hadden.

Bij ons heeft de vergunninghouder nog eens geïnformeerd in China, of het er al snel aankwam. Even weer ons dossier onder de aandacht brengen.

Maar het wachten duurt absoluut lang. Veel succes.

• kasteel

csekka Schreef:

——————————————————-

> Wij hebben zelf ruim 5 maanden moeten wachten.

5 maanden NA voorstel?… Phoe! Ik hoor de laatste tijd juist vooral berichten dat het heel vlot gaat.

Ik hoop toch van harte dat we de 5 maanden niet vol gaan maken. Over 3 weken gaat de vergunninghouder voor ons informeren in China (daaruit maak ik dan weer op dat zij het ook wat lang vinden duren).