Interviewkandidaat gezocht - adoptie zonder toestemming

• rianneklazinga

Mijn naam is Rianne Klazinga, ik werk als journalist o.a. voor het tijdschrift Vriendin. Onlangs was in het nieuws dat er in Colombia kinderen voor adoptie zijn afgestaan door Jeugdzorg, zonder dat de biologische ouders daar toestemming voor hebben gegeven ( http://www.telegraaf.nl/binnenland/11944395/__Adoptiekinderen_geroofd__.html ).

Voor een interview in Vriendin ben ik op zoek naar adoptieouders of een geadopteerd kind die iets dergelijks is overkomen (gaat niet per se om Colombia)?

Heeft u een kindje geadopteerd en heeft u twijfels of weet u inmiddels zeker dat dat zonder toestemming van de biologische ouders is gebeurd? Of ben jij geadopteerd met eenzelfde verhaal? Kent u iemand die dit is overkomen? Dan zou ik graag met u in contact willen komen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Hartelijke groet,

Rianne Klazinga

rianneklazinga.media@gmail.com

• siblingdream

Ik vind het triest dat u daar een artikel over wilt schrijven. Wij als (aanstaande) adoptie ouders hebben het moeilijk en zwaar met de hele procedure. Adoptie is een hele lange procedure en is echt niet altijd makkelijk, vaak hebben mensen ook al een heel medisch traject achter de rug (wij 8 jaar) en moeten vaak al jaren lang wachten voordat we een kindje in onze armen mogen sluiten.

Zulke negatieve berichten komen adoptieprocedures echt niet ten goede! Potverdorie, wij zijn bijvoorbeeld hartstikke blij dat de kinderbescherming ons toestemming heeft gegeven voor adoptie van 2 kindjes en jawel wij dromen er van om naar Colombia te gaan. Stel je eens voor dat deze negatieve berichten Nederland in een slecht daglicht plaatsen in Colombia? Als het ergens goed geregeld is, is dat in Colombia. De kinderbescherming doet daar heel goed werk. Lees misschien maar eens de reactie van de bemiddelaar Wereldkinderen op hun site.