Interviewkandidaat gezocht - adoptie zonder toestemming

• Noorderzon

Rianne,

Je snapt er helemaal niks van geloof ik.

Een heleboel biologische ouders staan hun kind af omdat ze er niet voor kunnen zorgen. Natuurlijk willen ze dit in hun hart niet. Heb je er wel eens aan gedacht dat die moeders het doen uit LIEFDE voor hun kind? Om hun de toekomst te gunnen die zij hen niet kunnen geven?

En als het dan gaat over een geval waarbij het kind zonder wil en toestemming uit de biol. zorg is ontfutseld dan zijn de papieren dus vervalsd (afstandsverklaring) en dan moeten de vergunninghouders die zaken met zo'n land doen, gelijk aan de bel trekken en het ministerie van justitie moet dan de zaak uitzoeken om herhaling te voorkomen. Enne … het is ook gebeurd in Spanje. Een bep. arts die meisjes hielp met de bevalling en er ingeluisd werden dat het kind zgn. dood was….die moeders wilden het kind ook niet kwijt.

Enne waar heb je dat gelezen zei je? In de TELEGRAAF???

Dan wil ik wel eens weten, uit welk LAND kwamen de ADOPTIEOUDERS? Was het een Amerikaans stel? Want in Amerika hebben ze niet van die strenge vergunninghouders en toezichthoudende ministerie van Justitie (en terecht) en kun je makkelijker adopteren. Je hoeft alleen maar een advocaat in te huren en klaar!

• flap

Noorderzon: (het is wellicht handig om het gehele bericht voortaan te lezen. Jouw vragen worden daar namelijk gewoon in beantwoord.)

Het waren wel nederlandse ouders, volgens de Telegraaf meerdere ouders en meerdere kinderen. Het land Colombia.

Wat je zegt over amerikaanse adoptie is onzin.

Daarnaast kan je hier ook de reactie lezen van Wereldkinderen.

Aangezien Colombia naar mijn weten niet dicht is, is het geen illegale adoptie geweest. Als je de reactie hier gelezen hebt van Wereldkinderen dan lees je ook dat het gewoon ouders zijn, die boos zijn dat ze uit de ouderlijke macht zijn ontzet.

Zoals gewoonlijk heeft de Telegraaf het mis en is het eenzijdig geschreven. Het is mij een raadsel dat mensen die krant nog steeds kopen. Helemaal omdat dit dagelijks kost is om artikelen eenzijdig te schrijven en vaak onzin erin zetten.