Verklaring goed gedrag

• meinona80

Hallo lezers,

Ik heb een vraag omtrent de verklaring goed gedrag. In een ver verleden is er ooit iets voorgevallen en ik vraag me af of dit naar boven gaat komen in deze verklaring. Ik weet niet of dit nadelig kan werken in onze procedure.

Wij zijn nog niet zover dat we de verklaring al nodig hebben in onze procedure, maar ik wil wel graag duidelijkheid.

Is het volgens jullie mogelijk een verklaring “voor spek en bonen” aan te vragen, alleen om te zien wat daarin vermeld staat? Kan dat zomaar, of is er een reden nodig voor je aanvraag?

En waar kan ik deze evt. aanvragen?

B.v.d. voor lezen en advies

• summer-2424@hotmail.com

hoi

Nee het is geen verklaring voor spek en bonen, vindt het wel goed dat ze navraag doen en kijken of er in het verleden wat is voorgevallen.

Heb ook geen idee of het nadeling kan zijn daar ik niet weet wat er voorgevallen is bij jullie,

en de reden er achter is dat er gekeken wordt of er risco is voor het te adopteren kindje, vindt het heel goed dat er alles aan gedaan wordt en gekeken wordt.tevens is het een van de eisen die ook gesteld wordt het hoort bij de procudure dat er een check up op dat gebied gedaan wordt

gr summer

• flap

Nee, je kan niet zomaar zonder reden een verklaring goed gedrag opvragen, omdat er per reden gekeken wordt of er geen opmerkingen zijn. Het kan zomaar zijn dat er geen opmerkingen komen als je een aanvraag indient voor bv een politie sollicatie, maar wel dat er opmerkingen komen als je er 1 aanvraagt voor bv adoptie.

Er wordt gekeken naar de laatste 5 jaar. Dingen die langer geleden zijn voorgevallen, worden niet meegenomen.

Bespreek dit eens met je vergunninghouder.

• meinona80

@ summer-2424@hotmail.com —- Ik denk dat jij mijn vraag niet begrepen hebt. Goed lezen aub.

@ flap —- Bedankt voor je antwoord. Ik ga inderdaad onze situatie eens voorleggen aan de vergunninghouder.

• Ing2

Meestal als je van Justitie een beginseltoestemming om te adopteren hebt. Is er al een onderzoek gedaan.

Ook tijdens het gezinsonderzoek bekijken ze alles wat er is vorgevalllen. Ze kunnen daar alles inzien.

Dus als je dat allemaal al achter de rug hebt zou ik me niet teveel zorgen maken.

Je bent dan immers al geschikt bevonden om te mogen adopteren.

Als dit een vraagteken zou zijn, zou dit allang naar boven zijn gekomen en zou je echt geen beginseltoestemming hebben gekregen.