Hallo,
Mijn naam is Steffie van Rhee en ik ben freelance journalist. Van 1 t/m 16 juni ga ik op reportagereis naar Beijing. Mijn hoofdonderwerp zal adoptie zijn, daar ga ik dus een aantal verhalen over maken.
Ik ben me ervan bewust dat hier vaker dit soort oproepen worden gedaan, maar ik heb juist hulp nodig om het verhaal op de juiste manier te vertellen. Doordat ik meerdere verhalen ga maken, heb ik ook meerdere invalshoeken. Het verhaal dat ik vooral wil vertellen is dat vanuit de adoptieouders. Wat zijn jullie ervaringen? Voor veel mensen is het adoptieproces onbekend, zelf ben ik een pleegkind, dus ik weet wat onbegrip over een bepaald proces is. Ik vind adoptie iets heel moois en juist dat persoonlijke verhaal waarom jullie voor adoptie kiezen, ondanks dat het niet gemakkelijk is, wil ik beschrijven.
Omdat ik naar China ga, ben ik opzoek naar ouders die een kind uit China hebben geadopteerd. Graag zou ik jullie willen interviewen en jullie persoonlijke verhaal optekenen. Ik ben er dus niet op uit om negatieve kanten te belichten, maar ik wil adoptie juist vanuit het positieve en menselijke benaderen. Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen.
Mocht er een stel zijn dat toevallig tussen 1 en 16 juni in China is vanwege de adoptie, hoor ik dat natuurlijk ook graag. Ik zou graag een deel van de adoptiereis vastleggen, gezien dit iets is waar de gemiddelde Nederlander vrij weinig over weet.
U kunt mij hier een bericht sturen of e-mailen naar steffievanrhee@gmail.com
Uiteraard ben ik bereid om meer uitleg te geven over mijn bedoelingen.