Aankomstkaartjes

• VERSWILL

Ik ben een 46-jarige jarige mama van twee tieners met een hele fijne hobby, het verzamelen van aankomstkaartjes.

Een hele leuke, doch wel moeilijke hobby !

Zijn er trotse adoptie-ouders die me willen helpen om mijn album een beetje uit te breiden en die me een aankomstkaartje van hun kapoen wil toesturen ?

De kaartjes krijgen een heel mooi plekje in mijn album !

Alvast heel erg bedankt !!!!

• Nataschja

Ah en dan komen we die kaartjes weer op marktlaats tegen???

Of wordt het hele www naar pas thuisgekomen ouders afgespeurd?

Het berichtje komt mij erg bekend voor en de overlast ervan ook!

Zoek toch eens een andere hobby, er zijn al genoeg ouders die over zulke mailtjes geklaagd hebben!

Dus ouders pas op

• VERSWILL

Heel spijtig om zulke reactie te moeten ontvangen …

Mijn hobby is heel eerlijk en nog nooit heb ik ook maar één kaartje dat ik van adoptie-ouders mocht ontvangen weggedaan.

Als er mensen zijn die aan zulke praktijken doen, vind ik het heel erg spijtig dat ik daar mee geassocieerd word.

En in welke zin bezorg ik adoptie-ouders hierdoor overlast ? Niemand is verplicht om op mijn vraag in te gaan, het is toch alleen maar een vraag …..

• Nataschja

Als er prive gemaild wordt met privacygegevens vlak na thuiskomst en de vraag steeds dwingender wordt…..

En er info gemaild wordt die niet op internet te vinden is dan is dat echt overlast of niet?

• Elre

Ik kreeg ook van bovenstaande mevrouw volgens mij ook privé een mailtje.Voornaam met T en achternaam met W.

We waren net een aantal maanden thuis en kregen toen ook de vraag of we een kaartje konden sturen.

Ik vond het toen op dat moment een beetje onbeschoft want zij was en is een vreemde voor ons.

En inderdaad straks kom je je kaartje ergens op Marktplaats tegen.

Ik wil niet zeggen dat deze mevrouw dit doet maar vindt het een beetje vreemd.

Met vriendelijke groet Elre

• Lesley

Wij hebben vorig jaar ook zo'n verzoek gekregen, en ook berichten via Facebook. Ik heb nee gezegd; waarom zou ik aan wildvreemden een kaartje geven? vond het ook een vreemde bedoening, ben ook nog benaderd via Hyves door diezelfde dame. Heb er gewoon niet op gereageerd.

• B

Ik heb zelf (volgens mij doorgestuurd via onze bemiddelaar) een schriftelijk verzoek met postzegel thuisgestuurd gehad… erg vreemd. en uiteraard niet op ingegaan.. ook meerdere mailtjes via hyves en hotmail gehad…

• Lesley

Vreemde praktijken. Ik kan maar niet bedenken wat iemand daar mee wil bereiken eigenlijk, of is het een soort ziekelijke manier van stalken? best eng als je erover nadenkt.

• Nataschja

Klopt helemaal, daarom wilde ik kersverse (bijna)ouders hiervoor waarschuwen!!!!!

Onze procedure moest destijds geen ruchtbaarheid krijgen wegens goede reden, dus wij alles stilgehouden….

Krijg ik 1,5 week na thuiskomst ook mail van haar met namen, aankomstdata ed van haar. Dat vond ik verschrikkelijk vervelend !!!

Hoe komst ze dan aan de gegevens????

Dus wees gewaarschuwd!

• Marièlle67

Als ik alleen al naar de tekst van de oproep kijk dan zou het wel heel toevallig zijn als het niet dezelfde dame is die een tijd terug ook om kaartjes vroeg en waarvan toen werd aangetoond dat ze ze ook te koop aanbood op o.a. marktplaats, maar goed, ik kan me vergissen.

Overigens is er een levendige handel in dergelijke kaartjes. Als je op markplaats op adoptie zoekt dan kom je foto's tegen van adoptiekaartjes die te koop aangeboden worden. Ook kaartjes met foto's van de desbetreffende kids erop en duidelijk herkenbaar met naam en toenaam. Ik hoop van harte mijn kaartjes daar in elk geval nooit terug te vinden. Voor mij ook een reden om destijds de kaartjes alleen naar bekenden te sturen. Garantie dat ze dan niet ook op internet belanden heb je natuurlijk nooit maar je verkleint de kans in elk geval wel.