adopties die worden afgebroken

• kasteel

Wij wachten nu al een tijdje op bericht uit China (de LOA) en vragen ons af of alles goed verloopt…

Wij kennen geen verhalen uit China van adopties die worden afgebroken/ineens ‘niet doorgaan’. Maar wij hebben ons ook lange tijd op een ander kanaal gericht en waren niet zo bezig met de adopties uit China. Nu dus wel. :)

Leest hier iemand mee die iets dergelijks vanuit China heeft meegemaakt?

• flap

Uit China ken ik geen verhalen, wel uit andere landen.

Ethopie is bekend, omdat dat land dicht ging en verder ken ik nog wat adopties die geannuleerd werden na voorstel. Landen noem ik niet vanwege privacy.

Ik heb ook gehoord van iemand die aan het wachten was tot ze erheen mochten en dat in die tijd het kindje overleed.

Maar goed, dit zijn horror scenario's, die zelden voorkomen.

• csekka

Ook nooit iets gehoord over afgebroken procedures vanuit China naar NL.

maar zoals eerder gezegd in een vorig lijntje: Het is heel verschillend hoe lang het duurt voordat je LOA binnen is.

Wij hebben ruim 5 maanden moeten wachten.

Gewoon af en toe de vergunninghouder bellen en vragen of zij nog eens navraag willen doen.

Het komt vast goed!!

Succes met wachten (want dat valt niet mee….)

• kasteel

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ken ook de verhalen van afgebroken adopties vanuit diverse Afrikaanse landen en van kindjes die overleden voordat hun adoptieouders naar China konden afreizen. Maar verder dus geen berichten uit China van afgebroken adopties. Dat zou me gerust moeten stellen. Deze week maar weer eens met onze vergunninghouder bellen…

• kasteel

Csekka,

Nu vroeg ik me af of het NA ontvangst van de LOA wat meer vlotte, of zat daar verder geen verschil in met de mensen die nu na 1 week, 3 weken enz. hun LOA hebben gekregen?

csekka Schreef:

——————————————————-

> Wij hebben ruim 5 maanden moeten wachten.

• csekka

@Kasteel,

volgens mij liepen we, wat dat betreft, wel weer redelijk “op schema”.

We hebben begin juni de LOA gehad en op 1 aug hadden we onze kanjer vast.

• MCP

wat er wel mis kan gaan is het volgende:

als je gereageerd hebt op een kindje en VGH heeft je gematcht dan kan het toch gebeuren dat Justitie de match afkeurt.

En aangezien K&T pas alles naar Justitie doet nadat ze mensen hebben verteld dat ze gematcht zijn kan het op dit punt nog fout gaan.

Meiling regelt eerst alles achter de schermen voordat ze je vertellen dat je gematcht bent, dan hebben ze al de voorloige toestemming uit China gekregen ( dat is niet de LOA maar nog een stapje voor de LOA) en Statement of Approval gekregen van Justitie. Dat is dus een stuk safer.

• Enjoy

Wat MCP verteld is overigens alleen zo als je zelf idd reageert. Als K&T je matcht is het voorstel al bij de MVJ geweest.

Wachten duurt lang maar normaal reis je binnen 4 tot 12 weken na LOA af.

Ik ken wel wat verhalen waarbij de adoptie door China is afgebroken door de slechte gezondheid van het kindje maar dit komt zelden voor. Suc6 met wachten. K&T zal je niet veel verder helpen tijdens het wachten ben ik bang, waar WK of Meiling nog wel eens info opvragene n delen doet K&T dat niet.

• csekka

KP Schreef:

- K&T zal je niet veel verder helpen

> tijdens het wachten ben ik bang, waar WK of

> Meiling nog wel eens info opvragene n delen doet

> K&T dat niet.

KT heeft wel degelijk voor ons iets gedaan tijdens het wachten op de LOA. En dat was regelmatig nog eens informeren hoe ver het was met ons dossier. En er is ook gevraagd naar meer info. (maar die was er niet)

• Enjoy

Dan hebben jullie uitzonderlijk geluk gehad want ik ken echt veel mensen waarbij het antwoord elke keer hetzelfde was: We informeren wel maar weten nog niets…… Of geduld hebben.

Terwijl WK en Meiling vaak aangeven wat er teruggekoppeld is uit China en waar het dossier zich bevind. En daar waar K&T vrijwel altijd zegt geen extra info te kunnen krijgen, krijgen Meiling en WK deze vaak wel. K&T is niet zo scheutig met informatie, helaas…