adopties die worden afgebroken

• flap

Mijn ervaring is dat ze niet alleen scheutig zijn met informatie, maar dat verschillende mensen elkaar ook tegenspreken. Stel je exact dezelfde vraag aan verschillende mensen, krijg je tegengestelde antwoorden.

Dat is ook de reden dat ik niet voor K&T heb gekozen.

Ik heb ook het idee dat ze bang zijn om vragen te stellen aan het land en dat ze gewoon afwachten, ook al ligt het dossier stof te verzamelen op een plank en is het vergeten, dan nog doen ze niks. Maar goed, dat is alleen een idee wat ik heb van verhalen van verschillende mensen.

• kasteel

Dat is nu precies waar ik inmiddels een beetje bang voor ben… (dat we misschien op het bureautje liggen van iemand die is overgeplaatst en waar nu dus niemand meer komt, of achter een kast zijn beland, of zoiets).

K&T geeft aan dat informeren zelfs tégen je kan werken… Ondanks de toezegging een aantal weken geleden, is er dus niet geïnformeerd.

flap Schreef:

——————————————————-

> Ik heb ook het idee dat ze bang zijn om vragen te

> stellen aan het land en dat ze gewoon afwachten,

> ook al ligt het dossier stof te verzamelen op een

> plank en is het vergeten, dan nog doen ze niks.

• flap

Hoe lang wacht je dan al en hoe lang zeiden ze dat je moest wachten bij het voorstel?

• Enjoy

Dat is dus precies wat ik bedoel: die ouderwetse afhankelijk houding van K&T. Als je als bureau een goed contact hebt met het land dan kun je toch zonder veel bezwaar een nette vraag stellen als: Goh hoe gaat het met dat dossier want dat duurt lang t.o.v. de andere ervaringen?? WK en Meiling doen dat toch ook?

Nu snap ik ook beter waarom wij als K&T-ers allemaal briefjes van 50 mee moesten nemen volgens K&T maar we in China ‘vervloekt’ werden omdat ze liever 100/ 200/ 500 briefjes hebben…….Wie niet communiceert krijgt ook geen informatie lijkt me.

• Daan

Hoi Kasteel,

Zoals ik eerder schreef, wachten wij ook al langer dan toe gezegd op de LOA. 2 weken geleden zijn we zelf gaan bellen naar K&T met de vraag hoe en wat. Inderdaad konden ze toen niet meer vertellen dan dat het lag tussen de Raad en het ministerie. Meer konden ze echt niet vertellen! Afgelopen week zijn wij echter gebeld door de Raad met een aantal vraagje. Het gaf ons wel even het gevoel dat bellen heeft geholpen; het voelt in ieder geval als een klein stapje vooruit. Succes en sterkte met wachten!

Groetjes Daan

kasteel Schreef:

——————————————————-

> Dat is nu precies waar ik inmiddels een beetje

> bang voor ben… (dat we misschien op het

> bureautje liggen van iemand die is overgeplaatst

> en waar nu dus niemand meer komt, of achter een

> kast zijn beland, of zoiets).

> K&T geeft aan dat informeren zelfs tégen je kan

> werken… Ondanks de toezegging een aantal weken

> geleden, is er dus niet geïnformeerd.

>

>

> flap Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik heb ook het idee dat ze bang zijn om vragen

> te

> > stellen aan het land en dat ze gewoon

> afwachten,

> > ook al ligt het dossier stof te verzamelen op

> een

> > plank en is het vergeten, dan nog doen ze niks.

• MCP

Als je tussen de Raad en het Ministerie ligt dan is er dus iets aan de hand.

De LOA komt vanuit China.

Blijkbaar is je voorstel dus niet terug naar China gestuurd en is de LOA nog niet in zicht.

In normale gevallen ( SF of SN ) is er een match, die match wordt naar China gestuurd, China geeft de voorlopige toestemming af, dan stuurt de VGH de match met die voorlopige toestemming naar Justitie, dan geeft Justitie accoord, dan krijg je pas het officiele voorstel, ( zo hoort het tenminste) daarna stuurt de VGH dat op naar China en dan ga je pas op de LOA wachten. De Raad zit daar als het goed is helemaal niet meer tussen.

Alleen in sommige gevallen geeft Justitie dus pas accoord als de Raad eerst een aanvullend onderzoek heeft gedaan, dat kan om van allerlei redenen zijn, de SN, teveel afwijkende leeftijd, weet ik het wat, pas na dat onderzoek geeft Justitie wel of geen accoord, krijg je het officiele voorstel ( of niet ) en dan pas gaat alles weer terug naar China en wacht je pas op de LOA.

In deze volgorde hoort het tenminste te gaan.

Maar ik weet dat K&T al voorstellen doet die nog niet door Justitie goedgekeurd zijn en tja….dat loop niet altijd goed af.

Helaas hebben wij dat zelf meegemaakt en voor ons een reden never nooit meer met K&T in zee te gaan.

• kasteel

@ Flap: we zijn de ‘magische’ grens van 100 dagen wachten voorbij. Dus meer dan 100 dagen ná PA, ná Justitie en ná het voorstel… In principe nog geen probleem, maar inmiddels hebben minstens 3 mensen die een maand ná ons het voorstel kregen hun kindje al! Dan lijkt het net of er bij onze procedure iets niet helemaal klopt, daar wij nog steeds op de LOA aan het wachten zijn.

@Daan: sterkte met wachten! Jullie hebben nu dus wel toestemming van Justitie?

• flap

Ok, dat gevoel dat mensen na je al hun kindje hebben, ken ik. Dat is bij ons ook. Ik ken al 2 stellen die later het voorstel hebben gehad dan ons en nu al terug zijn en wij maar wachten. Sterkte daarmee…

Dit kritiek op K&T ken ik en daarom heb ik niet voor hun gekozen.

Communicatie is niet hun sterkste kant.

• Wijdrie

Beste Kasteel,

Ook wij moesten lang wachten op de LOA, en zagen mensen met een latere voorsteldatum eerder vertrekken. Achteraf bleek dat deze mensen een eerdere inlogdatum hadden dan wij; hun papieren lagen dus al langer in China.

Ook hebben wij aan de hand van genoemde data op deze site een overzichtje gemaakt, en kwamen er achter dat er geen pijl op te trekken is.

Probeer je niet vast te houden aan die 100 dagen grens, bij veel mensen duurt het langer: tussen de 3 en 5 maanden.

Overigens is de officiele zomervakantieperiode in China is mei, en dat kan dan ook weer voor wat vertraging zorgen.

Ik begrijp je twijfel heel goed, die voelden wij ook.

We zullen in elk geval voor je duimen!

• Nannie

Heel veel sterkte met het wachten en alle onzekerheid.

Ik hoop voor jullie dat die LOA deze week komt.

Wij zitten nog eerder in het wachtproces (LOL op inschrijving…), maar ik kan me de onzekerheid en frustratie levendig voorstellen.

Het einddoel zo dichtbij en dan toch weer onduidelijkheid…. Heel naar lijkt me dat.