single adoptie nog mogelijk?

• tessita

Ik ben een single vrouw en wil de procedure voor adoptie starten.

Zou graag ervaringen van singles horen over de adoptie procedure, is het uberhaud nog mogelijk om als single te adopteren?

Alle ervaringen omtrent single adoptie hoor ik graag!

Gr tessita

• summer

zou toch met adoptievoorzieningen bellen, of de vergunninghouders, sterkte en hopelijk zit er nog een kans voor je in.

• Titia

Hoi Tessita,

China heeft sinds een tijdje ook weer mogelijkheden voor singles.

Het gaat dan om kindjes van de SF, special focus lijst. Dit is een lijst met kinderen die moeilijker te plaatsen bleken, lang op de ‘gewone’ shared list bleven staan.

Groet, Titia

• anna44

Dag Tessita,

Adoptie door alleenstaanden is zeker nog mogelijk.

Er zijn verschillende landen zoals Lesotho, Kenia, Kirgyzie. Allemaal met verschillende mogelijkheden, onzekerheden, wachttijden en eisen.

Zuid-Afrika als je open staat voor HIV.

China via het SF-programma.

Waarschijnlijk nog meer.

Ken je het bestaan van Yahoo-lijsten? Op http://groups.yahoo.com/group/adoptiedooralleenstaanden/ kan je aangeven lid te willen worden.

Hierop zitten veel (aanstaande) alleenstande ouders via adoptie. Ze kunnen je veel vertellen.

Succes,

Anna

• csekka

Hallo Tessita,

Als je kijkt op de verschillende sites van de vergunninghouders bij de eisen van de adoptie landen, kun je vaak ook een overzicht krijgen van je mogelijkheden.

Qua wachttijden enzo is het handig om de VH's te bellen. Maar het internet biedt al een start.

• tessita

Hallo,

Wat fijn zo snel zulke reacties!

Ik ben al rond aan kijken geweest bij de lijsten van vergunninghouders, maar zag hier weinig mogelijkheden.

Een aantal landen wist ik nog niet van! China SN kindjeover na denken. Lijkt mij als single een grote verantwoordjng, natuurlijk is elk kind een grote verantwoording. Goed om er over na te denken.

Ben via de link wel achter ervaringsverhalen van andere singles gekomen, erg fijn om dit te kunnen lezen.

Bedankt!

• Marièlle67

Nigeria en single-adoptie is ook een mogelijkheid. Alleen is Nigeria niet altijd open voor inschrijving, dat wisselt door de tijden heen nogal eens. Hoe het op dit moment is weet ik niet maar Kind en Toekomst kan je dat vast en zeker vertellen!

Ik weet in elk geval van meerdere vrouwen die als alleenstaande uit Nigeria hebben geadopteerd.

• mar10e

Bulgarije via K&T is ook een mogelijkheid.

groetjes Martine

• Anneke72

USA is ook een optie.