tja alleen al het feirt dat de regering de bijdrage helemaal afschaft! Eerst was het belasting aftrekbaar, nu alleen nog een bijdrage van 3500 euro, maar dan moet het kind voor 1 januari 2013 IN Nederland zijn.
Nou voor ons, wij willen een sibling adopteren een gemist bedrag van 7000 euro. Gelukkig hebben wij het op tijd geregeld om de de lening op te hogen, maar vele mensen zullen dit niet kunnen.
Daarnaast zullen er zowieso veel mensen zijn die niet eens een lening kunnen afsluiten, wij hebben geluk gehad en daarnaast ook geluk dat we op tijd alles geregld hebben, ivm alle regeltjes die er nu zijn ingesteld door banken en regering.
Daarnaast denk ik dat veel mensen al schrikken alleen al van het bedrag van de VIA cursus. Op zich wel een fijn systeem wat ze nu hanteren, mensen wat schrikken van de informatie die ze daar krijgen en zich niet realiseedren waar ze mee begonnen zijn, zijn niet het hele bedrag kwijt.
Daarnaast natuurlijk de special needs………veel mensen denken dat ze een gezonde baby kunnen adopteren, helaas dat is niet meer van deze tijd. Maar wel moeilijk als je een kinderwens hebt en na een jarenlang ivf-traject de BEWUSTE keuze moet maken om een kindje met een special need te adopteren. hjet kan je ook met je iegen kind gebeuren, maar maar nu maak je bewust een keuze.
de lange wachttijden zijn ook wat mensen afschrikt. Wij hebben ons op 5 september 2010 ingeschreven en zijn nu nog altijd aan het wachten op een intake voor een sibling uit Colombia. Alleen dat al duurt zpo lang, want dan moet je nog een dossier maken dus ons dossier zal niet voor hjet najaar verstuurd zijn. Dan moet je weer wachten op goedkeuring in Colombia en dan mpas kom je op een wachtlijst, waarschjijnlijk dus nog wel een jaar of 2 te gaan………
Let op wij zijn heel blij dat we de keuze hebben gemaakt en staan er voor 200% achter, maar ik kan me voorstellen dat mensen stoppen met de procedure of helaas kinderloos moeten/willen blijven.
We kijken erg uit naar de komst van 2 kindjes, dat maakt het wachten waard!