Hoelang wachten op intake WK??

• siblingdream

Hallo allemaal,

hier een vraagje van een ongeduldige…

We hebben het inschrijfgeld betaald voor WK en wachten nu op de volgende stap, het verkrijgen van de inloggegevens voor digitale intake. Kan iemand mij vertellen hoe lang dat allemaal gaat duren voordat we eindelijk eens op intake mogen? Netjes zelfde dag inschrijfgeld betaald en nu dikke 10 dagen verder nog niks gehoord… Hoel ang duurt het daana weer voordat we eindelijk op een persoonlijke intake mogen?? blij dat je eindelijk beginseltoestemming hebt eind april maar als het in dit tempo gaat is ons dossier in oktober volgens mij nog niet naar Colombia…

• flap

Heb je WK al gebeld? Uit ervaring van mijzelf en andere adpotieouders kan je denk ik wel vergeten dat je papieren in oktober klaar zijn, maar goed dat waren we allemaal andere landen. Er zit nog vakantie tussen ook nog.

• t@sje

Ik denk ook dat je nog een tijdje geduld moet hebben. Volgens mij is de digitale intake niet al te lang na inschrijven en nodigt WK daarna pas uit voor de landen-intake als er zicht is op het klaarmaken van het dossier. Vrienden van ons zijn bezig met adoptie vanuit Colombia en zij hebben na inschrijven bij WK ongeveer een jaar gewacht voordat ze het dossier mochten gaan klaarmaken. Vervolgens duurde dat ook een maand of drie en daarna nog een maand voordat het dossier echt verstuurd werd (Colombia is heel streng op inhoud documenten en alles moet dus precies kloppen, dit regelen is voor jullie veel werk en het nakijken is voor WK veel werk). Volgens mij moet je in je handjes knijpen als je nog dit jaar mag beginnen met het klaarmaken van je dossier. Dossier in oktober versturen gaat m vast en zeker niet worden….

• pepe

Welkom in de wondere wereld van adoptie; niets is zeker en alles is mogelijk.)

Bel WK even, want dan krijg je het meest zekere antwoord (meest zekere, want helemaal zeker is er niets in adoptieland)

Bij ons de eerste keer ruim 2 maanden tot intake, 9 maanden tot papieren klaarmaken, en daarna nog een jaar tot thuis met kindje.

Dit keer een maand tot intake, een maand tot papieren klaarmaken, en daarna binnen 6 maanden thuis met kind….

Beide niet bij WK en niet voor Colombia maar wel 2 dezelfde procedures en toch de 2de keer van BKA tot thuis 11 maanden waar de 1ste keer 4 jaar duurde…. bizar!

Oh, en de procedures in het land van herkomst zijn niet zoveel vlugger geworden…. en het geldt ook niet voor iedereen… gewoon een duidelijk voorbeeld dat in adoptieland niets te plannen is…

Sterkte met wachten!

• flap

Ja en wachttijd zegt ook niks. Het kan heel goed zijn er mensen, die later een voorstel hebben gehad of op intake zijn gegaan eerder thuis zijn dan jij.

• MarloesG

De digitale intake krijg je vrij snel na betalen. Anders even bellen met WK. De algemene intake die daarna volgt is volgens mij ook gebaseerd op wat je aangeeft bij de digitale intake. Sommige kunnen daar erg lang op wachten en sommige gaan daar snel doorheen. En hoe lang je dan nog voor de landenintake moet wachten is per land verschillend.

Groetjes,

Marloes

• siblingdream

Ik heb net een mailtje gestuurd met de vraag of ze ons een beetje kunnen aangeven hoelang het in beslag gaat nemen,nu al bijna 2 weken iedere dag naar de brievenbus aan het rennen als ik thuis kom ;-)

Ik ben misschien gewoon ongeduldig, maar we hebben beginseltoestemming al van eind april dus wij dachten in juni wel op intake te kunnen. Zal geduldig wachten en het maar allemaal op me af laten komen….

Bedankt voor jullie reacties.

• flap

Ik snap je ongeduld, maar ik meot je toch echt ui de droom halen hoor, anders valt je zo hard van je wolk.

Ik kon op pas op intake gesprek 20 maanden na beginseltoestemming omdat de wachttijden zo lang zijn, maar goed, dat is wel een ander land. Ik ken eigenlijk bijna niemand die binnen een half jaar op intake kon.

• Ing2

1 augustus de beginseltoestemming.

In november hebben wij ons ingeschreven. (Nadat we eerst bij de NAS ons hadden ingeschreven, dus met een kleine vertraging)

4 oktober de digitale intake

16 januari de intake. 19 april zijn onze documenten opgestuurd naar Colombia.

( ook voor een sibling)

Nu zijn we aan t wachten op de toestemming van het ICBF.

Als je interesse hebt, kan ik je onze website met mijn dagboek wel geven, struur me maar aan prive berichtje als je dat wil.

Groetjes Ingrid

• Lisa4

Flap ook dat kan, wij kregen 19 december onze BT en konden 14 januari op intake…

Veel geluk gehad omdat er net een nieuw contact werd opgestart.

Daarna dan weer veel langer wachten dan in eerste instantie door VGH werd ingeschat maar inmiddels is onze prachtige zoon thuis.

Oftwel; je weet het nooit in adoptieland