Intake Meiling - Special Focus

• Edith4

Dag allemaal,

Wij zijn een gezin van 6 (vier kids, waarvan twee geadopteerd via de special need procedure) en staan open voor een ouder kindje (tot 6 jaar) wat moeilijk plaatsbaar is ivm ‘zware’ special needs. We zijn ons nu aan het oriënteren om de keuze te maken voor de vergunninghouder, maar hebben nog geen ervaring met Meiling.

Ik heb een vraag over de special-need procedure China bij Meiling.

Matched Meiling zowel kinderen van de shared list én via de special focus procedure? En krijgen ze nog veel kinderen via de shared list of special focus ‘binnen’? Gaan er wel eens dossiers terug naar China?

Ik kan er weinig over vinden op de website van Meiling.

Hartelijke groeten,

Edith

• N&P

Hoi Edith,

Meiling matched inderdaad via de shared list, maar ook de special focus-kinderen. De voorstellen gaan momenteel relatief snel. Ze zijn nu ook weer met een aantal dossiers bezig, waar ze meer informatie over opgevraagd hebben. Of er dossiers terug gaan weet ik niet, maar er staat nu wel weer een kindje op hun site (albinisme en Hep B) waar ze ouders voor zoeken. En vorige maand stond er ook zo'n kindje op. Dus ze zijn zeker op zoek naar mensen die op staan voor bredere SN's.

Ik zou zeggen, bel ze eens; je wordt doorgaans heel prettig te woord gestaan.

Wij zijn erg blij met onze keuze van Meiling, worden erg fijn en persoonlijk geholpen!

Groetjes,

N

• pepe

Hoi Edtih,

Meiling matcht op diverse manieren; zowel van de shared list als special focus. Het matchen ging het laatste jaar zéér vlug, eerder denken aan weken dan maanden bij een grote special needs lijst en oudere leeftijd. Wat bij Meiling wat meer tijd vraagt zijn de intakes; als je via de algemene intake moet, zijn dit er 3; algemene, special needs intake en landenintake. Matching met een special focus kindje kan al vanaf special needs intake, voor een kindje van de shared list moeten je papieren in China liggen en dat kan even duren. Ik denk van BT tot papieren in China maximaal een half jaar.

Wij zijn van BKA tot terug in Nedeland met kindje 9 maanden bezig geweest; 4 weken na BT hadden we special needs in take en 3 weken daarna zijn we gematched aan een ouder kindje van de special focus lijst, moet er bij zeggen dat ook wij een ruime lijst hadden. Wat we heel mooi vinden aan Meiling is dat ze eigenlijk altijd aanvullende info opvragen in China en dat ze héél goed kijken naar wat past binnen een gezin.

Nadeel zou kunnen zijn dat als je kinderen onder de 6 hebt en je wilt ze mee laten reizen dat er een extra begeleider meemoet

Maar goed, dat speelt misschien niet als je open staat voor SF tot 6 jaar ;-)

As vrijdag is er een algemene info-avond over hechting en basisvertrouwen (informatie op de website van Meiling) daar is ook altijd wel iemand aanwezig vand e intake/het China-team of de specials needs matching…. kun je wellicht je vragen stellen. Als je van te voren mailt naar de infolijn weet je zeker wie er aanwezig is!

Succes,

een andere mama van 4…

• Edith4

Wat goed om te horen! Ik hoor de laatste tijd veel goede verhalen over Meiling.

Onze special-need lijst is inderdaad zeer ruim (eigenlijk hebben we geen lijst, alles is welkom) en omdat onze jongste al bijna 8 is hebben we de leeftijd van het kindje tot 6 jaar aangegeven.

Je hebt het over 3 keer een intake, moet dat ook als dit al je derde adoptie is? Of kan je dan de algemene intake overslaan?

Ja, ik had begrepen dat er vrijdag een infoavond is. Maar onze kinderen lopen de avondvierdaagse en die wil ik graag inhalen op de laatste avond.

Ik ga ze binnenkort maar eens bellen bij Meiling.

Dank voor jullie antwoorden, ben er blij mee.

Groet,

Edith

• pepe

Hoi Edith,

sorry voor de late reactie;

zeker bellen (of mailen, ze reageren eigenlijk altijd heel vlot),

wat betreft de 3 intakes; daar durf ik niks over te zeggen. De algemene intake wordt weleens overgeslagen maar onder welke voorwaarden, daar heb ik geen idee van. Succes!