Hoe (on)realistisch zijn wij?

• DAISY

Hallo mijn naam is daisy en zijn nu in totaal bijna zes jaar bezig om een kindje te krijgen. En we zitten nu in de molen van adoptie. We hebben nu onze eerste gezinsonderzoek gehad en kan wel zeggen dat ik het niet als prettig heb ervaren . Maar dat even terzijde . Ik heb een vraag wat bij mij heel er speelt .

Wij hebben afgelopen donderdag gezins onderzoek gehad. Nu vroeg deze man of wij eventueel ook nagedacht hebben over een bepaald land en de leeftijd van ons toekomstig kindje. Ons voorkeur gaat in de eerste instantie naar colombia en een kindje van 0 tot 24 maand nu zei deze man dat we dat wel konden vergeten en de leeftijdsgrens beter konden verlengen . Is onze wens echt zo onrealistisch ?

Groetjes daisy

• t@sje

Een beetje wel, denk ik. Sowiso is de ‘vraag’ naar jonge, gezonde kindjes vele malen groter dan het ‘aanbod’. Dat betekent dus lang, heel lang wachten of overwegen om een ouder kindje of een kindje met een special need te adopteren. En zelfs dan kan het nog lang wachten zijn! Een tweede reden om nog eens goed na te denken over of jullie echt alleen een jong, gezond kindje willen adopteren is het volgende: juist voor deze kindjes zijn er vaak in het land van herkomst ook nog mogelijkheden (zoals bijvoorbeeld binnenlandse adoptie). Een ouder kindje of een kindje met medische- of ontwikkelingsproblemen krijgt die kans vaak niet. En zou je dan niet juist zo'n kindje een thuis moeten willen geven? Aan de andere kant is kiezen voor een ouder of SN kindje wel echt iets waar je achter moet staan en wat je moet zien zitten. denk er samen nog eens zorgvuldig over na, zou ik zeggen. Succes met nadenken en het maken van een keuze!

• flap

Ik weet niet precies hoet het zit in colombia, dan moet je wereldkinderen bellen, maar echt onrealistisch is het niet. Je moet dan alleen rekening houden dat je nog jaren en jaren moet wachten. Hoe oud zijn jullie?

• DAISY

Wij zijn 31 en 33 . Sn is bij ons geen optie alle respect voor de mensen die het wel doen hoor . Maar als wij voor sn zouden gaan is het puur voor de wacht tijd te korten en persoonlijk vinden wij dat geen goeie reden . En wat moet je je kind later vertellen je was snel en makkelijk nee dat is niet een reden.

• Hannah

Als je bereid bent om nog eens zolang te wachten, dan is het w.s. niet onrealistisch. Als je daarnaast niet openstaat voor SN, maak je je eigen kansen nog veel en veel kleiner…. Ik zou echt nog eens nadenken naar het ‘ophogen’ van de leeftijd en naar wel/niet SN.

Vele mensen voor mij hebben dit hier al geschreven op dit forum, maar SN-kinderen zijn bovenal hele gewone kinderen en vooral zij zijn gebaat bij adoptie. Onze SN-kinderen vergen niks meer/minder dan onze zgn. ‘gezonde’ kinderen, die hebben bijv. weer leerproblemen.

• DAISY

Het op hogen? Wat is wel reëel:( sn als nog geen optie niet met de reden om de wachttijd te verkorten ongeacht wat voor handicap.sorry als ik mensen hier mee beledig of kwets dat is niet mijn bedoeling. En we zijn wel bereid om 5 a 6 jaar te wachten.

• Hannah

Lieve Daisy,

Je zal het ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar ik vind je uitspraken wel kwetsend. Ik hoop dat jullie toekomstige “perfecte” kind ook aan julie verwachtingen voldoet, maar hoe ga je evt. met een ‘teleurstelling’ om?

Wat nou, als er toch meer aan de hand blijkt te zijn, dan vantevoren bedacht?? En denk niet, hoe jonger hoe minder kans op SN /hechtingsproblemen etc. want dan kan ik je nogmaals uit de droom helpen…..

• Anja1

Ja, behoorlijk onrealistisch volgens mij. Maarre… is het daar tijdens de VIA niet over gegaan dan?

Groet,

Anja

• DAISY

Nee. Als het uiteindelijk zo is dan is het maar zo .maar de keus gaat daar niet naar toe .maar aan aan alle kanten word je die kant op gedrukt om een sn kindje te nemen als of het schandalig is als als je een kindje wil dat gezond is . Ik zou het van ONS! Schandalig vinden om die keus te maken alleen om sneller een kindje te willen. Als je daar voor gaat ongeacht wat voor handicap groot klein zichtbaar niet zichtbaar moet je daar naar mijn mening voor 200% achter staan. En als ons kindje onverwachts iets heeft dan is het van harte welkom . Maar ik hoop dat ik nu gewoon niet afgerekend word omdat ons voorkeur hard op word uitgespoken want het lijkt af en toe wel een schandaal als je een gezond kindje wil . Ik vind het super knap van de mensen die die keus wel maken. Maar wij niet sorry . En ik verwacht echt niet een perfect kindje . Ik wil gewoon zo graag zo veel mogelijk van zo'n kindje mee willen maken je mist al zo veel van zo klein hummeltje . Is dat zo schandalig ik hoop van niet.

Maar als nog wat is een reële leeftijd ik had 0 tot 24 maand en mijn man 0 tot 36

• Anja1

Een SN kind kan ook nog heel klein zijn hoor… volgens mij haal je nu een paar dingen door elkaar…