Literatuur over sibling adoptie

• Sander

Hallo,

Heeft iemand goede tips over specifieke literatuur over de adoptie van siblings? Ben op zoek naar ervaringen rond aankomst, hechting, aandacht verdelen, etc., met name van ouders die van géén kinderen in één keer naar twee of meer gingen…

Alvast bedankt,

Groet,

Sander

• Nannie

Hallo Sander,

NIet specifiek. Wel kan ik je “Wereldkind, praten met je adoptiekind” van Rene Wolfs van harte aanbevelen, maar waarschijnlijk ken je dat al.

• NH

Hoi Sander,

Bij Stichting Adoptievoorzieningen hebben ze een brochure met informatie over de adoptie van meer kinderen tegelijk.

Adoptie van meer kinderen tegelijk

• esselien

boeken ken ik niet wel zijn wij vorig jaar van geen kinderen naar 2 kinderen “gegaan” 1 van 3 en 1 van 2, dus ik ken alleen de praktijk en die is leuk>:D<

• Sander

Hoi NH,

Bedankt, maar die hadden we al een tijdje in huis. Het gaat ons vooral om ervaringen.

Groet,

Sander

• Sander

Hoi Esselien,

Goed om te horen ;-) Ik stuur je even een PB'tje

Groet,

Sander

• Sander

Hoi Nannie,

Bedankt, deze is inderdaad bekend.

Groet,

Sander

• Marièlle67

Ik ken ook geen literatuur over siblings maar ook wij zijn in 2008 van geen naar twee kids gegaan, een jongen van toen 5.5 en een meisje van toen 7,5 jaar oud dus ervaringsverhalen heb ik wel voor je

Groetjes

Marièlle

• Nataschja

Wij hebben in 2008 een sociale sibling geadopteerd van toen 7 en 4 jaar.

Als je vragen hebt, mail maar ervaring genoeg!

• tientje

Hey Sander,

Wij hebben ook sibling geadopteerd november 2011. Je mag me mailen als je wat wilt weten.

groetjes

tientje