adoptie China al automatisch naar nederlands recht?

• Hermine

Beste ervaringsdeskundigen,

In onze informatie die we van de vergunninghouder hebben gekregen staat dat we een advocaat in de arm moeten nemen om de adoptie naar nederlands recht om te zetten als we thuis komen met ons kindje uit China. Ik dacht dat dit automatusch werd geregeld in China omdat dit een verdragsland is? Ik denk dat we een oude folder hebben gekregen maar hopelijk weten jullie hier meer over?

Alvast bedankt voor je reactie!

Hermine

• csekka

Beste Hermine,

Dat is voor mensen met een ouder BKA nummer (ik dacht van voor 2006, maar dat weet ik niet zeker)

Ons nummer was van 2008 en wij hoefden dat al niet meer….

• jm74

Hoi Hermine

Wij hadden ook een BKA van eind 2005 en hebben het Nederlands recht hier moeten regelen bij een advocaat.

Hermine,mocht je ook een BKA hebben van 2005 of eerder kan ik je zeker meer informatie geven, wij hebben nl recent Nederlands recht procedure afgerond.

Gr. JM

• Hermine

Dank jullie wel voor de info! wij hebben een bka nummer van 2009. Dus niet van toepassing dus.

Groetjes Hermine

• Karen K.

Wij hebben wel een BKA uit 2005 (en dit jaar een kindje uit china geadopteerd).

Ben alleen door alle regels ‘de weg’ een beetje aan het kwijtraken…

Heb je informatie voor me (privé mailen mag ook!)

Groetjes, Karen

• MCP

Uit de papieren die je meekrijgt van de Nederlandse Ambassade in China blijkt ook of de adoptie al naar Nederlands recht is.

Je krijgt dan een speciaal schrijven mee voor je gemeente waarin uitgelegd wordt dat de adoptie al naar Ned. recht is.

Maar met een BKA van 2005 is dat dus heelaas niet het geval al moet je dat nog regelen.

• jm74

Karen K

Ik heb je een prive bericht gestuurd.

Groetjes JM