hoi,
Jou situatie herken ik zeer. Wij hebben ook een biologische zoon van nu ruim 9 jaar. Helaas werkte bij ons de natuur ook niet meer en hebben wij ons in april 2010 ingeschreven voor adoptie. toen we de datum hadden voor de voorlichtingsbijeenkomsten hebben wij ouders, familie en vrienden ingelicht. Onze zoon destijds niet zo specifiek. Hij kreeg wel vlagen van de gesprekken mee en we praten soms wel meer spelenderwijs over wat adoptie is en dat er ook kindjes zijn met een speciaal need die geadopteerd worden. Toen het gezinsonderzoek van de Raad in zicht kwam hebben we verteld aan hem dat hij een broertje of een zusje uit een ver land krijgt. We hebben toen samen ook dit boekje gelezen en hem daarna betrokken bij alle stappen die we gezet hebben. Onze zoon kan nu niet wachten tot het zo ver is dat we naar china gaan afreizen (in april zijn we gematcht met een jongentje van ruim 4.5 jaar) en is trots op de foto's die we van onze zoon hebben. Belangrijk in dit alles is dat ik altijd mijn gevoel gevolgd heb; mijn advies aan jullie is dan ook om dit te doen. Volg je gevoel en je hart! Succes met alle stappen die gaan komen!
Daan
C Schreef:
——————————————————-
> Ook wij willen gaan proberen een kindje te
> adopteren. We hebben een biologische dochter van
> inmiddels 5,5 jaar. Daar zijn we dolgelukkig mee,
> maar helaas werkt de natuur niet mee voor een
> tweede kindje. We mogen in augustus met de cursus
> gaan starten. Nu hebben we eigenlijk alleen onze
> plannen aan onze ouders verteld. Die staan er heel
> positief tegenover en dat is heel fijn. Vrienden
> en bekenden weten nog van niets.