ervaringen NAS service pakket

• Nannie

Wie heeft er ervaring met het “service pakket” van de NAS.

Werkt het veel prettiger dan zelf regelen? Of maakt het niet zoveel uit?

En scheelt het veel geld tussen laten regelen en zelf doen?

(ik moet nog aan de NAS vragen wat de kosten zijn, maar als iemand het weet, dan hoor ik het graag).

In het pakket zit:

- Notaris

- Vertaler

- Legalisatie

• K

Hoi,

De kosten weet ik zo ff niet, valt volgens mij wel mee. Ik meen iets van 20 euro bovenop de kosten die de derde partij in rekening brengt.

Legaliseren zit er niet bij, maar wel psygoloog (voor je dossier en follow ups) boeken van de reis, en medische screening.

Wij vinden het wel makkelijk, je hoeft niet steeds weer uit te leggen waar het voor is, aan welke eisen (stempeltjes, woordkeuze ed) het moet voldoen.Dit kan heel wat vertraging en geregel schelen. Als je aangeeft het ASP pakket te willen gebruiken hoef je volgens mij ook niet alles te gebruiken. Gebruik je een service, komen de extra kosten erbij kan je het zelf beter/goedkoper regelen ook prima.

groetjes K

• r2y

Hi,

Wij vonden het in elk geval wel erg handig, hebben er ook gebruik van gemaakt

Idd 20 euro per service die je wilt gaan gebruiken boven op de prijs van wat je wilt,

We zijn blij dat we dit hebben gedaan. We konden zo naar de notaris van de NAS, die wist precies wat te doen en zo stonden we 15 min later weer buiten met alle papieren.

Voor onder de 200 euro klaar,

Vrienden van ons dachten zelf beter alles te kunnen doen. Notaris in de buurt gebeld die aangaf het wel te kunnen en willen doen.

Koste ze uren bij de notaris, 3 keer verkeerde dingen ingevuld en totaal ruim 800 euro in rekening gekregen…

• Nannie

Hm… wij zijn al helemaal niet zo goed met paperassen en als ik dit zo hoor, dan klinkt het als makkelijker en nauwelijks duurder / zelfs goedkoper om het via de NAS te laten doen.

Gaan we dan ook doen!

Dank jullie wel !

• Lesley

Wij hebben ook het pakket gebruikt (adoptie uit Hongarije) en bevalt ons prima, aanrader!