aanvraag bka nummer 2e procedure

• m.r

Had al even gekeken in de geschiedenis of ik op mijn bovenstaande vraag een antwoord kon vinden.

Niet gelukt dus daar komt ie

Waarneer mag je een bka aanvragen voor een 2e procedure?

Ik weet dat als je kindje een jaar bij je is een nieuwe aanvraag kan doen maar…

mag je de datum hebbesdag aanhouden (in ons geval begin aug) of de datum van thuiskomst op Schiphol (eind aug)?

Wie oh wie??

• metam

Gewoon de datum dat je officieel ouders bent geworden aanhouden, dat is aantoonbaar. Dus de datum uitspraak in het buitenland.

Groetjes,

Meta

• Trip

Je kunt een nieuwe procedure starten op het moment dat je kindje 1 jaar in Nederland is (dus aankomstdatum). Dit is op verzoek van de Raad voor de Kinderbescherming. Zij gaan ervan uit dan pas dan aan een stabiele situatie gewerkt kan worden. De uitspraak van de rechtbank in het buitenland/of overdrachtsdatum geldt niet meer!

De vergunninghouder geeft de aankomstdatum door aan stg. Adoptievoorzieningen. Bij hen kan je eventueel meer informatie krijgen. Succes!

• Enjoy

Het maakt niet zoveel uit welke datum je aanhoudt, als ze vinden dat je 2 weken te vroeg bent laten ze je aanvraag iets langer liggen ;-) Als je veel te vroeg aanvraagt sturen ze je aanvraag terug maar over een week of 2 doen ze vaak niet moeilijk.

• m.r

Bedankt voor de reacties…Vraag half aug dan maar een BKA aan zit ik iig goed(:P)

• Paulina C.

Het gaat inderdaad om de datum waarop je kindje officieel jullie kindje was, in China meestal 1 dag na de overdracht.