Alleenaanvraag binnen huwelijk: China SN/SF?

• AngeliqueB

Is het mogelijk om als alleenaanvrager binnen het huwelijk uit China te adopteren? Mijn man wordt in nov 46 jaar en ik verwacht niet dat we het redden om voor die tijd het gexinsonderzoek inclusief IBO te doen, vandaar onze alleenaanvraag.

We komen er niet uit met de info van de VH-websites.

UIteraard hebben we ook gekeken naar andere landen, maar helaas kunnen we het niet veroorloven om lang in een ander land te verblijven met zijn allen.

We willen dan graag weer een SN kindje adopteren, we hebben 1 bio en 2 adoptiekinderen, ook uit China SN.

Vriendelijk groeten, Angelique

• Janmar

Alleenaanvraag binnen het huwelijk wordt niet geaccepteerd door China.

• Elfje

Misschien is Bulgarije een optie voor jullie?

• Enjoy

Hoi Angelique,

Ben je lid van de SN lijst? Daar zijn mensen die geadopteerd hebben uit China SN terwijl 1 vd ouders 46+ was. Als je daar de vraag stelt krijg je wel reactie denk ik

• Nan33

Is het alleen niet zo dat je bij een alleenaanvraag binnen het huwelijk er ook gewoon gekeken wordt naar de leeftijd van beide personen, en je dus waarschijnlijk die IBO zal moeten doen.

• AngeliqueB

Wij hebben onze aanvraag omgezet op 2 namen (oudste ouder wordt in nov 46 jr), ons beroepend op het Amendement van Wolfsen en nu hebben we een brief gekregen om de bijzondere omstandigheden toe te lichten. Heeft iemand een voorbeeld van wat ze bedoelen?

Groeten Angelique

• MCP

volgens mij is het Amendement van Wolfsen alleen toepasbaar als je al BT hebt en bijna een voorstel kunt verwachten, dat is wat ik overal lees. Succes.

• Anja1

Hoi Angelique,

Eerlijk gezegd dat ik dat alleen de drie vergunninghouders die bemiddelen voor China je antwoord kunnen geven op deze vraag. En dan nog zullen waarschijnlijk de drie antwoorden niet hetzelfde zijn..:-). Op een gegeven moment is er een ware warboel aan regels ontstaan rondom die 46, wel/niet gehuwd, alleen aanvragen enz. - je zou net iemand hier in exact dezelfde situatie moeten treffen om een betrouwbaar beeld te krijgen. Waarom bel/mail je vergunninghouders niet gewoon - het gaat in jullie geval om de adoptie van een SN kind - voor veel SN en/of Special Focus kinderen wordt naarstig naar ouders gezocht en wellicht is er dan gewoon meer mogelijk.

Succes!

Groetjes,

Anja