Hoi Allemaal,
Graag van jullie advies. Zouden jullie een rugdrager meenemen naar China of een buggy of allebei? Kindje is 1,5 jaar. Lijkt me als je uitstapjes maakt bijv.naar de chinese muur handiger een rugdrager?
Alvast bedankt !
Groetjes Hermine
Hoi Hermine,
Wij hebben een rugdrager meegenomen. Is wel erg makkelijk met uitstapjes omdat je niet overal met een buggy kunt komen. Echter onze zoon was 15 maanden toen we hem haalden en we hebben in Beijing toch een buggy erbij gekocht (zo'n goedkoop dingetje). Even naar de supermarkt was met een rugdrager weer onhandiger (vonden wij) en met een buggy makkelijker. 't Is maar net wat het zelf handig vindt.
Succes.
Dat ligt ook een beetje aan jezelf.
Toen wij er vorig jaar waren, (deze week) was het in Beijing 42 graden. Een rugdrager is dan geen pretje.
Qua leeftijd zou ik zeggen, dat een rugdrager moet kunnen. Bij ons in de groep waren een aantal buggy's, die mensen hebben zich prima gered.
Bij de chinese muur is een buggy idd geen optie.
Hoi Hermine,
Wij hadden voor onze dochter (toen 13 maanden) zowel een draagzak (buik) als een buggy. Wij hebben die buggy in China gekocht. Maar ik vond dat zelf tegenvallen. De buggy was een euro of 50 als ik het goed heb, maar die hebben we gelijk aan de kant gezet toen we thuis kwamen en een andere gekocht. Het handigst is als je een oude buggy kan overnemen van iemand ofzo. En dan lekker een nieuwe gebruiken in Nederland.
Wij hebben de draagzak toen in de koffer gedaan. Neemt wel aardig wat ruimte in. Mensen bij ons in de groep hadden hun kindje in een draagdoek (kindje was 14 maanden) en die neemt een stuk minder ruimte in maar is wel een stuk moeilijker aan te doen. Ik denk namelijk niet dat het mogelijk is om een buggy EN een rugdrager mee te nemen. En omdat de kindjes meestal een stuk kleiner zijn in de kindertehuizen moet ook een buikdrager wel lukken denk ik met anderhalf jaar.
Wij hadden in ieder geval geen buggy willen missen omdat dat toch echt een stuk makkelijker is om te lopen. Eigenlijk is de chinese muur het enige uitstapje wat wij hebben gedaan waar een buggy echt niet handig was. Voor de rest volstaat een buggy heel erg goed. Denk er bovendien aan dat de kindjes soms helemaal niet gewend zijn om gedragen te worden. Dan is een buggy nog lekker om even op het gemakje te kunnen wennen aan de nieuwe ouders.
succes met de keuze!
De verwachting is dat wij in het najaar naar China gaan om onze zoon op te halen.
Hij is dan 2,5 jaar.
Wij nemen zowel een rugdrager als een buggy (gekocht op marktplaats voor €12,50) mee.
De rugdrager kan evt. in de koffer. Hier kan ik dan nog allerlei dingen tussen stoppen, dus wat ruimte betreft in de koffer, zal het best mee vallen wat ik verlies.
Het lijkt mij inderdaad alletwee wel handig, ook wat ik van vrienden heb gehoord, die al in China geweest zijn.
Groetjes,
Bianca
Wij hebben net onze zoon (3 jaar) opgehaald en hadden wederom de rugdrager bij (2 jaar geleden bij onze dochter ook)
We haddne er zelfs twee bij; een voor onze zoon en een voor onze dochter….
die laatste heeft er totaal niet ingezeten, we waren bang dat zij terug zou vallen in babygedrag of jaloers zou zijn maar niets was mnder waar, ze heeft 3 weken alles stoer gelopen (4 jaar oud)
Wij hadden geen buggy bij en hebben die ook niet gemist.
Voordelen van een rugdrager vonden wij;
kindje zit heel dicht bij je maar hoeft je niet aan te kijken (vaak nog eng), kan zo aan je wennen
je hebt je handen vrij (bij ons ook voor de oudere kinderen) voor je bagage, souvenirs kijken, boodschappen etc
je kunt overal met je kindje komen; geen problemen op de muur, maar ook bij alle tempels, stadsmuren, rondwandelingen, taxi etc hoefden we nooit na te denken hoe we dat met de buggy deden. Reisgenoten hadden een buggy bij, maar leenden na 2 keer de rest van de reis onze 2de rugdrager;-)
Anderen hadden een mooie buggy bij maar gingen niet overal mee naar toe, een van hen liep met kindje in de arm of een van hen bleef bij de buggy achter
Wij lopen met alle temperaturen met de rugdrager, bij een goede valt het extra warm hebben wel mee, ook voor je kindje.
Meenemen buggys/rugdragers is tegenwoordig (laatste half jaar) wel moeilijker dan daarvoor; als het niet als handbagage kan telt het als bagagestuk en zeker bij vertrek naar de provincie in China kan dat een probleem zijn. Bij schiphol werd er trouwens ook wel even moeilijk gedaan bij een aantal stellen. Wij haddne bij de v&d een zeer goedkope grote weekendtas gekocht en daar de 2 rugdragers samen ingedaan in een fleecedeken. Zachte spullen als luiers ed erbij…. Fleecedeken was in China een uitkomst; er bleek geen ledikantdekentje te zijn…
Terug is de rugdrager op de rug mee het vliegtuig ingegaan; zoon is pas op de stoel uit de drager gekomen. voor onze knul ideaal, die kreeg stress als mensen gingen inpakken/lopen en had door de drager de zekerheid dat hij meeging…
Het enige nadeel aan en rugdrager is het gewicht (als je het niet gewend bent tenminste) en het op je rug doen als je alleen bent; even van te voren oefenen!!!
Weet je wat ook super is? De Hiphammock, een lichtgewicht heupdrager. Superfijn ding. Hebben wij beide reizen heel veel gebruikt voor beide kinderen (bijna 2 en bijna 2,5 jaar). Ze kunnen er nog met een aardig gewicht in, en zitten lekker bij je, en toch heb je je handen vrij. Fijn voor het kindje ook, kunnen ze lekker tegen je aankruipen als mensen te dicht bij komen… Hij neemt opgevouwen heel erg weinig ruimte in, je kunt hem dus altijd in je tas stoppen. Ook thuis heb ik hem nog regelmatig gebruikt. Echt een aanrader! (te bestellen in Amerika, http://swankeltd.com/)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?