ervaringsdeskundige adoptie gevraagd ; )

• Koekiemonster30

Hallo lieve mensen,

Ineens gaat de adoptieprocedure lopen!!!! we mogen vervroegd beginnen met de via bijeenkomsten,… 30 aug. de eerste al!!! : ))

Mijn man en ik zijn al maanden ons aan het in lezen over adoptie.

Zo is ons al veel duidelijk geworden en hebben we al een redelijk beeld wat onze wensen en grenzen zijn.

Zelf nog even het hele hechtingsproces doorgenomen ( ach ja als remedial teacher/pedagoog ; ) ) en kan eigenlijk niet wachten op ervaringsverhalen.

Er staan gelukkig al redelijk wat blogs op het internet,…. maar jammer genoeg ook heel wat afgeschermd,… net als die van mij ; )

Momenteel hebben we een erg goed gevoel bij de volgende landen : colombia, Bolivia, ethiopie, maar niks staat nog vast.

Het is eigenlijk dat je een keuze moet maken, maar waar het kind vandaan komt is voor mij minder belangrijk dan dat wij goede ouders kunnen zijn voor een kind of kinderen. En dat wij als ouders bij het kind passen en het kind bij ons.

En hier de vraag, willen jullie,… als ervaringsdeskundige jullie adoptie avontuur met ons delen?

Liefs

Koekie ; )

http://www.everyoneweb.com/ourdestiny/

• metam

Hallo Koekie,

Zelf heb ik geen website, maar misschien willen mensen wel dingen privé naar jullie mailen? Als je je mailadres (desnoods maak je er even een aan voor dit doel) in je profiel zet, kunnen mensen gemakkelijk naar je reageren.

Veel succes,

Meta Meulenbelt

• Marrie

Hoi!

Wij hebben in 2010 een kindje uit Bolivia geadopteerd. Je mag mij wel mailen voor vragen hoor, een site hebben we momenteel niet meer…

Groetjes Marian

mvdsloot@home.nl

• FionaW

Hallo Koekiemonster,

Wat leuk dat jullie vervroegd mogen beginnen met de bijeenkomsten. Wanneer zouden jullie eigenlijk aan de beurt zijn geweest? Hopenlijk kunnen wij ook snel beginnen met de bijeenkomsten (staan pas gepland voor 2013).

groetjes FionaW

• pepe

Hoi Koekiemonster….

wat verwacht je van een adoptieland?

Wat zijn de dingen waarop je je keuzes bepaald?

Wij vonden dat het meest moeilijke van het hele proces; omdat het hele adoptie-gebeuren nogal aan veranderingen onderhevig is, heb je eigenlijk niet zo veel aan verhalen van een paar jaar geleden maar moet je op zoek naar écht recente verhalen.

Alledrie de landen die je noemt kunnen mogelijkheden geven maar kunnen ook een ellenlange wachttijd geven, helemaal afhankelijk waar je voor open staat en in hoeverre de situatie in de landen weer vernadert (of niet)

Wij hebben een lijstje gemaakt van alle landen waar we voor in aanmerking kwamen en vervolgens naar de aanvullende eisen gekeken, we hebben gekeken wat voor ons mogelijk was (bijvoorbeeld in verband met reis- en verblijftijd… hoe lang moet je in het land blijven en is dat haalbaar met ons werk bijv.) en we hebben vooraf vooral heel erg nagedacht over wel/geen special needs kindje, welke leeftijd, één of twee kindjes, /daarnaast keken we naar duidelijkheid van de te verwachten kosten en de te verwachtte wachttijd die er voor een bepaald land was.

Uiteindelijk werd ons proffiel 1 of 2 kindjes met special need tot 5 jaar…. dan zijn er veel landen mogelijk en hebben we gekozen voor wat het snelste ging ;-)

Uiteindelijk 4,5 jaar na VIA hebben we twee procedures doorlopen en hebben we er twee prachtige kids bij,

We zijn ondertussen verliefd op het land van hun herkomst maar dat had dus net zo goed een willekeurig ander land kunnen zijn… en dan hadden we daar vast ook verliefd op geweest;-)

Waar wij in de tijd rond via heel blij me waren, waren de (soms gepland, soms onverwachte) gesprekken met ervaren adoptie-ouders; gezllig met een bak koffie of soms zomaar langs de kant van de weg;-)