St kind & toekomst zoekt ouders

• mirjam1234

NIEUWS

15-08-2012: Wij zoeken ouders voor kinderen uit China:

Hoewel bij Stichting Kind en Toekomst alle kinderen waarvoor wij ouders zoeken onder de inlogcode te vinden zijn, willen wij een uitzondering maken voor de volgende kinderen:

Een identieke jongenstweeling van bijna 2,5 jaar, geboren met callosum displacia en brain displacia. Deze kinderen hebben zich wat later ontwikkeld, maar gaan nu met sprongen vooruit.

Wij zoeken met spoed ouders voor deze twee mannekes.

Een 15 maanden oud jongetje geboren met hermafroditisme. Verder is het kindje geheel gezond.

Een 4,5 jarig jongetje geboren met een spina bifida, die uiteraard is geopereerd. Het jochie kan wel even staan maar niet lopen en is daardoor rolstoelafhankelijk. Ook is hij urine-incontinent.

Maar…het is een zeer vrolijk en positief ingesteld manneke. Hij kan veel dingen zelf al, zoals zich aankleden, tanden poetsen etc. Als men hem wil helpen zegt hij: dank u wel maar ik kan het zelf.

Bovendien is hij erg leergierig, hij zit op school en de leraar vindt hem een heel goede leerling. Hij telt zonder problemen tot veertig, kent veel versjes uit zijn hoofd. Hij praat goed en neemt overal actief aan deel. Hij vraagt vaak of hij ook een papa en mama kan krijgen.

We hopen met hem dat dit gaat lukken!

Een 2 jarig jongetje waarbij beide armpjes slechts gedeeltelijk zijn aangelegd. Hij kan hier goed mee omgaan in het dagelijks leven.

Het is een alert en clever manneke dat graag aan alles deelneemt.

• mar10e

Heel goed dat K&T probeert om ouders te vinden voor deze kinderen, zijn toch voor veel mensen forse SN's, hopelijk komt er een goede match voor al deze kinderen..

Vraag me wel vaak af: kan de taal iets professioneler? Ik kan me zo ergeren aan termen als “jochie” en “manneke”. Ik weet best dat ik het moet interpreteren als betrokkenheid van hun kant, maar ik vind het eerlijk gezegd geen passende taal voor een (semi) professionele stichting.

Nogmaals, zou zo fijn zijn als er ouders zijn voor deze jongens, dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.

Martine

• Enjoy

Een beetje spijkers op laag water zoeken.

We hebben het over kinderen wat is er mis met manneke of jochie? We kopen geen nieuwe auto….het gaat om kinderen geen commercieel product!

Op deze manier krijgt voor veel mensen het net een beetje meer gezicht.

• Enjoy

Het kindje bedoel ik

• Marrom

Wij zitten nog volop in de orientatiefase als het gaat om welke SN wel/niet.

Als ik deze oproep zie heb ik met al die kinderen te doen, maar het lijken me ook behoorlijk zware SN's.

Ik vind het best lastig om de grenzen aan te gaan geven, en ben heel benieuwd hoe bij ons de toekomst zal gaan verlopen. ;) Het is goed dat we niet allemaal voor dezelfde SN's kiezen, en ik ben ook blij dat er vast mensen zijn die deze jongens een plek in hun gezin kunnen geven.

Soms zou ik wel eens een foto van de kinderen willen zien: niet om te kijken hoe knap ze zijn (nou niet gelijk beginnen te roepen allemaal) maar om er een gezicht bij te zien, dan kan een SN een heel andere betekenis krijgen. Van papier af lijkt het me allemaal even moeilijk, soms zie je door de SN's het kind niet meer! Dat staat me wel 's tegen. Het maakt de keuze niet makkelijker.

Voor wat betreft taalgebruik als ‘jochie’ en ‘manneke’: ik ben het met Martine eens. Er is niks mis met die termen, maar waarom de kinderen niet gewoon kinderen/kindjes/jongetjes noemen. Ik snap dat ze de kinderen op deze manier dichter bij de mensen willen brengen, het ‘normaler’ willen maken, maar de keuze voor een SN staat in deze voor veel mensen op de voorgrond, want een kindje willen we graag allemaal. De vraag is: wat kan je zelf aan als ouders? En die vraag staat toch voorop. Het maakt het niet makkelijker ofzo, als er jochie of manneke staat. Ik vind het zelf eigenlijk een beetje kinderachtig klinken bij de rest van de tekst. Maar goed, da's mijn mening. Om hier nou een punt van te maken, nou nee, dat is niet nodig toch. Maar ik snap Martine wel.

• Anja1

Persoonlijk zou ik het ook professioneler vinden als de termen manneke enz. niet gebruikt worden. Het komt op mij zelfs wat betuttelend en opdringerig over…. Wat foto's betreft - ik snap dat een gezicht bij een beschrijving mensen over de streep kan trekken: foto's van onze zoon, of hem in levende lijve ontmoeten hebben mensen vaak doen inzien dat schisis een zeer doenlijke SN is - maar ik ben er huiverig voor. De SN zoal omschreven zijn best fors, niet in de laatste plaats omdat het ook in een aantal gevallen gaat over SN waar best wel een taboe op rust. Ik denk dat daar alleen ervaringsverhalen helpen, dat aspirantouders daardoor een beter inzicht krijgen in wat een SN behelst.

Los daarvan: lange tijd was K&T de enige vergunninghouder nog die vrijwel geen oproepen op de site hoefde te plaatsen: wachtende ouders met ruime grenzen genoeg. Kennelijk is die tijd ook daar voorbij en dat is spijtig. Want het gaat om kinderen waar een huis zo dringend voor gewenst is, zo nodig is. Helaas.

Groetjes,

Anja

• Enjoy

Wat professioneler zou zijn: de medische termen juist spellen enige uitleg geven over de betekenis. Hoeveel mensen weten er uberhaupt wat callosum dysplasia en brain dysplasia is of in hoeverre mag je er vanuit gaan dat een kindje met hermafroditisme ook daadwerkelijk een jongentje is of deze aandoening heeft?

K&T is helaas niet zo sterk in het navragen en uitleg geven. Jammer want ik vind het voor de kinderen echt een gemiste kans. Dit maakt het niet erg toegankelijk.

Hoop dat er snel ouders worden gevonden

• Marrom

Hoi,

Ja KP, je hebt gelijk wat betreft de medische termen. Vind ik ook niet echt handig hoor, zet het er dan goed neer.

Ik heb zelf het eea opgezocht nav dit bericht, om te kijken wat de special needs inhouden. Je zou meer willen weten he, maar ik neem aan dat je hier ook de mogelijkheid voor krijgt als je hierop zou reageren?

Weet iemand hoe dit normaal gesproken gaat? Je wilt als ouders natuurlijk meer info over de SN, maar binnen deze SN's zijn gradaties, die behoorlijk kunnen verschillen. Daar zou ik zelf dan ook graag meer over lezen.

Net als bijv. bij een schisis, is deze enkelzijdig, dubbelzijdig, volledig etc. Dit soort dingen zou ik (ik zelf althans) wel graag willen weten om me zo goed mogelijk voor te kunnen bereiden.

Ik hoop dat deze kinderen in ieder geval snel een fijn gezin mogen vinden!

• pepe

Marron,

jezelf inlezen, de vraag wegleggen bij K&T maar ondertussen voor je zelf bepalen een sn alleen te doen als je kunt omgaan met de zwaarste vorm.

In China blijkt met regelmaat van de klok een dossiertje net niet helemaal te kloppen en dan kan het meevallen maar ook tegenvallen.

Als je jezelf voorbereid op de waarste vorm en daar jezelf goed bij voelt, kan het alleen maar meevallen.

• Marrom

Hoi pepe,

Dat is denk ik wel het beste uitgangspunt wat jij beschrijft. Als je alles kan bedenken wat bij een SN hoort en het daarbij ziet zitten, dan kan het alleen maar meevallen en ben je denk ik goed voorbereid.

Maar tegelijkertijd is dit ook een begrenzing qua SN's wellicht, want van sommige dingen kan ik me ook voorstellen dat een lichtere vorm wel zou kunnen passen bij ons. En dit sluiten we dan uit.

Maar bedankt voor je opmerking, het meenemen waard.

Groetjes Marrom