Driftbuien

• Mama5

Hallo

Onze zoon van 3 is nu bijna een jaar bij ons. En hij is geweldig. Hechting gaat goed, op de peuter gaat het uitstekend.

Thuis is hij een lief mannetje en hebben we weinig problemen.

Maar zodra wij buiten zijn, en nog niet op de hoek van de straat zijn (bijv fietsen) gaat ie hele scenes schoppen op straat.

Huilen, schreeuwen. Ik durf amper de straat nog op.

We proberen het zoveel mogelijk te negeren, maar niks help, hij blijft hysterisch doen.

Heeft iemand hier ervaring mee.

• Pienemien

Hallo Mama5,

Ik heb geen ervaring met driftbuien op straat, maar ik kan me voorstellen dat dat erg lastig en vervelend is. Ik zou contact opnemen met de nazorg van je vergunninghouder of de adoptie nazorgadvieslijn van de SAV (www.adoptie.nl) en de situatie daar voorleggen.

Van de website:

De telefonische advieslijn is er voor adoptieouders, geadopteerden, familie, leerkrachten en andere professionals die te maken hebben met adoptiegezinnen. U kunt terecht met alle vragen en twijfels rond adoptie en hechting, ontwikkeling, identiteit en opvoeding.

Onze medewerkers hebben specifieke deskundigheid op het gebied van adoptie. Indien nodig kunnen wij verwijzen naar een hulpverlener of organisatie in de buurt.

De advieslijn is bereikbaar van maandag t/m donderdag van 9.30 tot 12.30 uur, tel. 030 - 233 03 40, keuze 3. U betaalt de normale gesprekskosten.

E-mailen kan ook. Wij maken dan een belafspraak met u, eventueel buiten de bovengenoemde telefoontijden.

Succes!

P.

• m.d.