info down syndroom

• c.m

Wie zou ervaringen willen delen prive over adopteren van een kindje met down syndroom?

Heb een aantal vragen en hopelijk kan ik deze stellen aan iemand.

Groetjes

• Daan

hoi,

Ik heb ervaringen vanuit mijn werk. Wat zou je graag willen weten?

Groetjes DAan

• m.a.r.i.j.

De NAS kan je in contact brengen met gezinnen die een kindje met DOWN hebben geadopteerd, je kan zelfs bij ze op bezoek mocht je serieus ‘geinteresseerd’ zijn.

ook kan je een informatiepakket aanvragen bij de stichting voor down syndroom, dan krijg je tijdschriften en folders thuis.

• m.a.r.i.j.

Dit amerikaanse gezin heeft ook meerdere kinderen geadopteerd waaronder 2 met down uit de Oekraïne. Ze zijn nu bezig nog 2 kindjes uit Bulgarije te adopteren waaronder 1 met down. Ze is nogal in de Here, dus als je daar niet van bent moet je er even doorheen lezen, maar toch zijn de blogs en foto's vaak erg aandoenlijk en informatief over special needs adoptie.

http://www.nogreaterjoymom.com/

• mar10e

Heb ook even op deze website gekeken en naast veel mooie foto's en positieve verhalen schrok ik wel heel erg van de foto van het bulgaarse meisje Hasya. Ze is 14 jaar op die foto(!), heel erg klein en mager en ligt in haar eigen urine (verschoning kan niet vaker dan 1 x per dag). De moeder beschrijft hoe arm het kindertehuis is.

Het raakt me erg, misschien nu wel meer dan anders. We zijn zelf net een maand thuis met ónze bulgaarse dochter en als ik dan dit zie, krijg ik tranen in mijn ogen, wat een leed en wat realiseer ik me dat onze dochter echt in een goed tehuis heeft gewoond.

Martine

• m.a.r.i.j.

Ja het is heel triest. Ze heeft wel meer Posts op haar blog over kindertehuizen in die landen. Ik word er ook heel verdrietig van!!

• m.a.r.i.j.

http://www.meeplus.nl/agenda/kom-naar-de-down-doe-dag

Bericht via de NAS: overweegt u de adoptie van een kindje met DOWN syndroom? Dan is wellicht de Down Doe Dag voor u leuk om te bezoeken. Op 29 juni a.s. in Zegveld

• wouter12@kpnplanet.nl

Moedig dat er ook adoptie ouders kiezen voor een kind met down!