weigering adoptieverlof

• Enjoy

Ik zou niet meer voor zo'n baas willen werken en van de stress ziek worden……..

Wat een vreselijk mens dat hij of zij zich zo compleet onredelijk gedraagt. Zelf geen kinderen?

Je zou kunnen proberen een gesprek aan te gaan en wat informatie te overhandigen over adoptiekinderen en de impat voor hun maar ik betwijfel enorm of het helpt, waarschijnlijk geeft het alleen maar meer spanning.

Succes

• pepe

Vragen kan hij het natuurlijk altijd… maar dan krijgt hij gewoon als antwoord dat het niet kan…

Want je TA is maar beperkt geldig; China roept je op en dan MOET je binnen 3 maanden je kindje ontmoeten, of het nu uitkomt voor je werkgever of niet.

En natuurlijk kun je best aan je VGH aangeven dat je iets later wilt reizen, maar dat wil niet zeggen dat het een VGH lukt je reis later te plannen, en zeker geen 3 maanden later… want dan is je TA verlopen. Geen idee hoe een VGH dat zou moeten oplossen.

En oals al eerder gezegd; als jouw werkgever een zwangere werknemer heeft, vraagt hij dan ook of die maar een maandje wil wachten met bevallen… of als het kindje onverwacht te vroeg komt, roept hij dan dat je pech hebt en het tegen moet houden?

Sorry hoor; ouder worden doe je nu eenmaal niet op uur en tijd, dat komt zoals het komt, ook bij adoptie.

Poot stijf houden en duidelijk aangeven dat je daar GEEN invloed op hebt, dat je allemaal heel vervelend vindt enz maar dat het echt niet anders kan.

Soms helpt een beetje slijmen ook nog; ja, als ik werktechnisch kijk zou ik natuurlijk ook liever met verlof in januari gaan maar China bepaalt wanneer ik opgeroepn ordt en dan heeft de VGH maar te zorgen dat we afreizen. En als moeder wil ik natuurlijk het liefst VANDAAG naar mijn kindje…

Mijn werkgever vroeg het ook; bij voorstel gaven we aan dat we zouden reizen tussen april en juli, waarop zijn reactie was; Oh, dan reizen jullie toch zeker in juli (= einde schooljaar, in de vakantie). Mijn mond viel open van verbazing. Ja, want met vervanging en examens…. Ik heb meteen aangegeven dat het zo niet werkte, uiteindelijk zijn we tijdens de examens gereisd en was er voor de andere klassen dus voor de laatste weken een vervanger nodig… jammer dan.

Mijn werkgever had er gewoon nog nooit over nagedacht, die dacht “dat plan je toch gewoon” Na uitleg is het allemaal goedgekomen!

• mauritss

Hoi,

een erg vervelende situatie, zeker ook omdat je al genoeg aan je hoofd heb, voor de andere regelzaken. Kort en simpel… je hebt recht op die 4 weken verlof wanneer jij ze wil inzetten. Dit is wettelijk vastgesteld !!! En daarin ben je beschermd…. je staat in je recht en je baas moet het geven.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/verlof/adoptieverlof

print dit uit en laat dit je baas lezen

succes ermee

• Alyt

Bedankt voor jullie reacties. Fijn zo'n lijst. Hier zijn tenminste mensen die je goed begrijpen!

Vandaag hadden we een goed bericht van de FNV. In de wet Wazo staat dat “werknemer aan de werkgever meldt wanneer hij het verlof wil opnemen.” De werknemer bepaalt dus wanneer hij het verlof wil laten ingaan. De werkgever mag dit verzoek niet weigeren.

De werkgever kon hier dus niet onderuit en de strijdbijl is begraven.

Ook vandaag ontvingen we de proformanota met vertrekdatum 12 oktober. Nu hier dus alleen nog maar positieve stress!

• m.d.

Goed zo en gefeliciteerd! Veel plezier met de voorbereidingen.

• Hadassah

Pffffffffff!

En nu genieten van de voorbereidingen!

• Nannie

Heel fijn zeg!

En 12 oktober al afreizen…

Geniet er maar van meid!

• Hermine

Gelukkig dat je weer positief bent , nu lekker genieten en veel pelzier met de voorbereidingen!

Groetjes Hermine

• m.r

fijn dat het toch nog met een sisser is afgelopen su6 met alle voorbereidingen

• Enjoy

Fijn dat het gelukt is. Maar houd je er geen rotgevoel aan over? En mag je aansluitend dan wel verlof opnemen?

Veel plezier met de voorbereidingen.