Welke advocaat moeten we kiezen?

• ronsabine

Hallo,

Vorige week zijn wij thuisgekomen uit China met onze zoon. Omdat wij een BKA van 2004 hebben, vallen wij (helaas) nog onder de oude regels en moet de adoptie door een advocaat in Nederland worden erkend.

Ik heb 3 offertes opgevraagd en de prijsverschillen zijn best groot.

Booij en partners rekent € 850,-; Van Slagmaat € 925,- en Koomen en Franken is het duurst met € 1120,-. Omdat er geen ‘kieskeurig-site’ voor adoptie-advocaten bestaat, hoop ik via jullie ervaringen meer te weten te komen en dan een juiste keus te maken. Vanzelfsprekend willen we dat deze laatste formele stap zorgvuldig en correct wordt afgehandeld, maar een goede prijs-kwaliteitsverhouding is ook prettig.

Alvast dank! groetjes, Sabine

• t@sje

Wij hebben prima ervaringen met K&F. Met de rest niet, en het prijsverschil is inderdaad behoorlijk..

• BG

3 keer Koomen en Franken en heel tevreden.

• Ems

Enorm goede ervaring met Slagmaat in het afgelopen jaar. Supersnel, vriendelijk en correct.

• Pienemien

Prima ervaring met Booij en partners.

• Anja1

Hoi,

Ik zou de goedkoopste nemen in de huidige situatie. Wij hebben (maar dat is elf en negen jaar geleden) Koomen en Franken gehad en dat is uitstekend verlopen. Maar inmiddels zijn er inderdaad meer advocaten die dit prima kunnen en zo ingewikkeld is het niet, zeker niet bij adopties uit China waar je zeker weten alle goede documenten hebt meegekregen.

Groetjes,

Anja

• meco

Hoi Sabine,

Ook wij zijn op zoek naar een advocaat.

Ik ben dus ook wel benieuwd of de genoemde bedragen inclusief of exclusief griffierechten zijn.

Wij hebben een informatiepakket van adoptieadvocaat.nl (slinkman/degraafadvocaten)

Dit staat in hun papieren:

Veelal kunnen wij onze werkzaamheden aanbieden voor een vast bedrag van € 700–, exclusief BTW en de aan de rechtbank verschuldigde griffierechten. Voor dit bedrag begeleiden wij u bij de gehele verzoekschriftenprocedure. Eventuele voor- of geslachtsnaamwijziging is inbegrepen.

Vandaar mijn vraag, hopelijk kun jij of iemand dit beantwoorden.

groetjes,

Loreen

• metam

Wij waren twee keer heel tevreden met een regionale advocaat. Ik vond het prettig om face to face met de advocaat te overleggen, bij K&F gaat alles schriftelijk (we wonen daar niet in de buurt).

Meta Meulenbelt