Nieuw prentenboek Adoptie

• Betty1969

Gisteren plofte het bestelde boek ‘Thuis’ (samen lezen, kijken en praten over adoptie) op de mat. Eerst zelf in gebladerd en het achterste gedeelte gelezen van Nelleke Polderman waarin ze vragen van geadopteerde kinderen beantwoord. Gisterenavond een stukje voorgelezen aan m'n dochter van 8 en ik moet zeggen dat ik het mooi vind hoe het boek uitnodigt tot vragen stellen van m'n dochter. Er ontstond een mooi gesprek. Ze kan niet wachten tot ik vanavond weer ga voorlezen. Ben er erg blij mee, wat mij betreft een welkome aanvulling op de boekenplank.

Mochten jullie meer (adoptie)boekentips hebben, ik hou me aanbevolen. Mijn oudste dochter is er momenteel erg aan toe om er over te lezen en te praten.

Groetjes,

Betty

Mama van 3 kids uit China.

• Betty1969

Nog vergeten, ‘wereldkind’ van Renee Wolfs is ook een sterk boek en heb ik veel aan gehad (en nog).

Groetjes,

Betty

• t@sje

Ik heb het boek ‘Thuis’ ook besteld en zelf al gelezen. Lijkt me erg geschikt om voor te lezen aan onze zoon van 5. Ik heb hem verteld waar het boek over gaat en het staat nu tussen zijn boeken. Tot op heden geeft hij t nog niet gepakt als hij een boek mag kiezen om voorgelezen te worden. Maar dat duurt vast niet lang meer, want hij vindt het wel interessant :-)

Nog geen echte ervaring ermee dus, maar toch al wel een aanrader. Het ziet er erg goed uit!

• K

Ik heb op bol.com een stukje gelezen en meteen besteld! Ons mannetje is nu 6 en dit lijkt behoorlijk overeen te komen met de vragen waar hij nu af en toe mee worstelt.

Bedankt voor de tip!

groetjes K

• zuidelijke moeder

Hallo,

Heb het boek ook besteld lijkt me een super boek om over een klein poosje samen met onze zoon te lezen.

Het volgens mij nieuwe boek “vriendjes van overal” heb ik gister gekocht en gelezen.

Leuk boekje maar word verder niet diep ingegaan op het adopteren.

Ben eigelijk op zoek naar gelijksoortige boeken.

Onze zoon is 5 en nog niet zo lang bij ons.

Zijn er meer boeken die over adoptie gaan om hem voor te lezen?

Vooral een boek waar de biologische moeder in voorkomt zou ik fijn vinden.

Hoor graag als er tips zijn.

Boek over Panda en kangaroe zijn de enige die ik vind, heb ze niet, zijn die leuk om te lezen?

Alvast bedankt

• m.d.

wiebeltje, het adoptiekonijntje? Leuk prentenboek en adoptiegerelateerd.

• m.r

Het het bboek Thuis ook in huis prachtig! Verder hebben wij Lamboeroe en Met het vliegtuig geboren (Ook fijn verhalenboek) over adoptiemeisje die Sinta heet. Onze zoon van 3jr vind het nu al mooi