adoptie oeganda

• flap

Op de website van kind en toekomst en in 1 van de nieuwsbrieven van het weeshuis staat een tekst over adoptie uit Oeganda. Dit laat een veel genuanceerder beeld zien dan wat er afgelopen week in de kranten stond.

Het blijkt toch allemaal iets anders te liggen dan de korte zinnen in de media. Daarnaast is er nog de brief die Teeven deze week naar de tweede kamer stuurde, die te vinden is op de website van de staatscourant.

Verder blijft het gewoon ontzettend verdrietig wat er allemaal plaatsvind rondom adoptie uit oeganda en ik hoop dat de problemen, die de nederlandse overheid heeft ervaren snel worden opgelost.

• Anja1

Dag Flap,

Jij noemt het ‘genuanceerder’, ik noem het ‘vergunninghoudersgekleurd’. Want ik verwacht niet echt dat K&T zal gaan roepen dat ze zelf onzorgvuldig gehandeld hebben. De brief van Bertie vind ik ook niet zo erg rekening houden met de privacy van mensen - de toonzetting over de biologische vader is nogal suggestief…

Kortom, of dit nu als de waarheid beschouwd moet worden…

Groet,

Anja

• flap

Tja, jij noemt deze berichten gekleurd.. Dat kan, maar jouw reactie is ook gekleurd door jouw visie. Maar goed, verder discuseren hierover met jou doe ik niet.

De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Toch is deze tegenreactie van kind en toekomst en van het weeshuis wel goed.

Het idee dat de nederlandse overheid het beste voorheeft met adoptie kinderen heb ik allang verloren.. want dat is gewoon niet zo.

• Mirjam1

De Nederlandse overheid verdient, itt K&T (in geldnood), geen geld aan deze adopties.

Deze link is terzake bijzonder lezenswaardig:

http://www.familyhopelove.com/speaking-of-truth-in-ugandan-adoptions/

Waarschijnlijk is Uganda gewoon voor de grap gesloten, of niet Flap?

• Mirjam1

http://www.gracelings.org/2012/07/guest-post-walking-away-from-ugandan.html

De vraag die bij mij blijft hangen is hoe de 19 Nederlandse ouderparen, waarvan de Ugandese adopties zijn afgerond en die niet verder onderzocht gaan worden, dit alles aan hun kinderen gaan uitleggen.

• Anja1

Natuurlijk is mijn reactie gekleurd - gezien alle berichtgeving die ik heb gelezen en waartegen ik het betoog van K&T vrij zwak vind klinken. Vooral ook hun mening over de biologische vader die de adoptie niet heeft doorgezet - beetje sneu als je daar zo'n zin over op je website meent te moeten zetten….

Maar: ik verdien er niet aan. K&T wel - des te meer reden om hun redenering kritisch te bekijken. Maar dat wil jij kennelijk niet. En discussieren met anderen die het niet zonnig en positief met jou willen inzien ook niet.

Tsja.

• Anja1

Niet? Of net als ouders van VS kinderen: dat er in het land zelf geen opties waren? Of als ouders van NSN kinderen die pakweg de laatste drie jaar naar Nederland komen: dat er geen opties in China waren? Zo denk ik. Of ze laten het weerwoord van K&T lezen, want kennelijk zijn er mensen die dat wel hout vinden snijden…

Of: ze maken zich ongerust (zou ik doen), proberen zoveel mogelijk zelf na te trekken. Hoop ik.

Ik wens hen in elk geval wijsheid toe, want adoptiekinderen kunnen veel vragen - zeker in de puberteit - en je kunt maar beter antwoorden hebben (o dat mag ik geloof ik niet meer schrijven hier, want dat vinden sommigen ‘dreigen’… gewoon de praktijk van alledag hier in mijn huis..:-).

• Mirjam1

De mogelijkheden om NSN te adopteren zijn inmiddels zo gering (VIA in diverse provincies inmiddels opgedoekt) dat elke vorm van informatie die nadelig kan zijn voor de eigen procedure met agressie wordt bejegend, door mensen die de geboden informatie niet eens (willen) lezen.

De karavaan is gewoon verhuisd, van de VS (tot 2 jaar geleden nog het beloofde land, 2010 nog 170 kinderen, vorig jaar 79) naar Afrika. Zo ook de agressie. De regelrechte scheldpartijen en bedreigingen zijn wel minder. Dat is wel prettig (tu)

• mauritss

Wat een vraag is dat nou….. alsof de ouders van de Oegandeese kinderen meer of moeilijker moeten uitleggen!!

Zij zullen net zoals iedereen die geadopteerd heb moeten uitleggen waarom….. en iedere adoptie ouder die geen 2 overlijdens aktes heeft…. heeft de moeilijke en onmogelijke taak om uit te leggen…. dat de biologische ouders door geld gebrek niet voor het kind konden zorgen of dat het daardoor te vondeling is gelegd…. Dat is voor ieder adoptie kind niet te begrijpen dat het draait om geld !! Wat de bio ouders niet hebben en de adoptie ouders wel. En dat geldt voor ieder adoptie land of het nou Oeganda, China, VS of wat voor land dan ook is.

Beetje kort door de bocht om dit alleen voor Oeganda neer te zettenl

• flap

Ach laat toch. Dit heeft toch geen zin om op hun te reageren. Niet voor niks reageert niemand meer op hun reacties inhoudelijk.

ps. geen enkele man op de wereld kan met 100% zekerheid zeggen dat hun kind, hun biologisch kind is. Daarom snap ik niet dat Teeven het onzorgvuldig vind dat een vader niet de biologische vader is. De enige mogelijkheid om dit met zekerheid te zeggen is met een DNA onderzoek en dat gebeurd niet standaard bij adopties, dus dit kan bij elk land voorkomen. Daarnaast zijn er tig landen waar adopties worden goedgekeurd, waarbij de moeder de indentieit van de vader MAG verzwijgen en daar wordt nooit moeilijk over gedaan.

Als in NL bij ieder kind onderzoek gedaan wordt naar de vader, dan kan de rechtbank in NL het aantal echtscheidingen niet meer aan.

K&T is een stichting en die mogen geen winst maken.

Maar goed, dit zijn slechts 2 leugens van de 2 anti-adoptie personen hier, die ze vertellen.