Op verzoek: docu over o.m. child harvesting

• Mirjam1

http://www.abc.net.au/foreign/content/2009/s2686908.htm

• pukske

http://www.telegraaf.nl/binnenland/13057426/__Nog_steeds_kindoffers__.html

• hangmuts

http://nl.wikipedia.org/wiki/Familiedrama_met_dodelijke_afloop

• BG

!

• Anja1

Hangmuts… vanwaar deze link over familiedrama's in Nederland/Belgie? Heeft niks met het onderwerp van doen volgens mij, maar volgens jou misschien wel????

• BG

Ik snap het wel zelfde categorie bericht als van Pukske. Laten we nu ook gelijk maar de kinderen in Nederland ter adoptie aanbieden want er zijn misstanden.

• pukske

Ik snap hem niet BG …volgens mij zijn familiedrama's altijd ingegeven door persoonlijk leed. Er worden hier geen kinderen geofferd. In landen als Uganda en Ethiopie nog wel, bv omdat met denkt dat een tweeling de stam ongeluk brengt of gewoon om andere redenen waarvan men denkt dat het de kans op een gelukkiger leven groter maakt. Het geeft dus aan dat Afrika zich op veel fronten nog in een andere tijdsgeest bevindt. Daar waar hier de discussies de laatste tijd vaak gaat over ethiek nemen ze het in veel afrikaanse landen veelal niet zo nauw met de rechten van een kind. Ook daar zal een verander slag gemaakt moeten worden om de kans op misstanden terug te dringen.

PS. En daarmee zeg ik niet dat ook maar een enkele vorm van kinderhandel gerechtvaardigd is op deze wereld … ook heb ik geen belang bij wel of geen adoptie uit Afrika … wel heb ik er gewerkt tijdens mijn opleiding en vanuit die ervaring kan ik zeggen dat het niet meevalt om te oordelen over wat mensen tot hun keuzes beweegt …

• Anja1

Ooo, dus omdat er landen zijn met andere culturen moeten we vooral onze eigen maatstaven daar maar op los laten? Pukse en Hangmuts (sorry hoor de namen alleen al, hoe serieus neem je jezelf????????), als je je niet serieus met deze onderwerpen wilt/kunt bezighouden waarom dan dit soort dingen posten?

• pukske

Kijk en dit is nou waarom iedereen jou zo irritant vind Anja,

Omdat je altijd iedereen afzeikt hier, dat ben jij toch die altijd roept dat het over inhoud moet gaan. (het afzeiken van iemands naam is lekker inhoudelijk idd) Of dat mijn naam er iets toe doet. Daarbij lees je ook nog niet eens wat ik zeg,of je leest het per definitie zo dat je erop kunt schieten.

En wie zegt dat ik mijn eigen maatstaven los wil laten op andere culturen, volgens mij zeg ik nl precies het omgekeerde….dat het o zo moeilijk is om onze maatstaven los te laten op andere culturen. En dat het daarom o zo moeilijk is om tot een waterdicht geheel te komen. En nogmaals ik verwerp iedere vorm van kinderhandel.

• Anja1

Volgens mij keer jij het om hoor Pukske (als jij je zo wilt noemen prima, maar waarom niet je gewone eigen naam?). Mirjam1 post OP VERZOEK een link en dan kom je met een link over het letterlijk offeren van kinderen. Verband vind ik wat vergezocht en aangezien je er weinig op toelicht… Omdat het niet mogelijk is om tot een ‘waterdicht geheel’ te komen, moet je het ook maar niet proberen? Je link voegt niets toe, als het waar is dat je aangeeft dat je tegen iedere vorm van kinderhandel bent. Want daar ging het over.

Verder vind ik worden als ‘afzeiken’ enzo wat over de normale fatsoensnormen heengaan. Jij vindt mij irritant, dat mag best, maar hou het gewoon een beetje beleefd. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die mij niet irritant vinden en zolang de irritatie vooral van mensen komt die op grond van mijn naam alleen al een rood waas voor hun ogen krijgen omdat ik ‘tegen’ adoptie zou zijn… niet boeiend.

Groet,

Anja