wachttijd tot intake Wereldkinderen

• Marrom

Hallo allemaal,

Zijn er mensen toevallig net begonnen/bijna begonnen met een adoptieprocedure bij Werelkinderen? Ik zou graag willen weten hoe lang we nu ongeveer moeten wachten tot intake.

We verwachten voor het einde van het jaar onze BT, en zijn benieuwd met wat voor tijd we dan rekening moeten houden.

Bedankt alvast voor reacties!

Ik had trouwens WK al even gemaild maar nog geen antwoord, komt vast nog maar wellicht kan iemand van jullie vast antwoord geven.

• Ing2

Het hangt er helemaal vanaf voor welk land jullie willen gaan.

Groetjes Ingrid

• t@sje

Hebben jullie de digitale intake al gehad? Dat je moet aangeven voor welk land je zou willen/kunnen kiezen en welke wensen en grenzen jullie verder hebben (bv qua leeftijd, duur van verblijf in het land van je toekomstige kindje, etc).

Dat is nl de eerste stap. Naar aanleiding van de gegevens uit die digitale intake krijg je een ‘echte’ intake. Hoe lang die op zich laat wachten hangt volgens mij inderdaad af van voor welke landen WK op dat moment de wachtlijst open heeft en in hoeverre jullie voor 1 van die landen kunnen/willen kiezen…

• Nan33

Zoals degene voor mij al aangaven ligt het aan het land waar jullie voor willen gaan, en waar jullie voor open staan qua special needs en leeftijd.

Ik kon na twee maanden op intake.

• Marrom

Oh ja wel zo handig als ik het land vermeld: Zuid-Afrika.

Ik kreeg gister een mail terug dat de intake ws aan het eind van het eerste kwartaal 2013 zal zijn, da's eind maart ongeveer, dat valt me niet tegen!

We wachten af, maar als bovenstaande tegen die tijd ook nog klopt dan vind ik het mooi vlot, had langer verwacht.

Onze BT is nog niet binnen hoor, maar verwacht ik eind dit jaar.

Groetjes en bedankt!

• Ing2

Fijn dat je inmiddels weet wnneer de intake ongeveer gaat plaatsvinden!

Succes met jullie procedure.

Groetjes Ing

• mauritss

Hoi

Even een vraagje, moet je niet eerst een BT hebben voordat je kan inschrijven bij een vergunninghouder?? En voor Zuid Afrika kan je ook nog een niet special need kindje (HIV) krijgen?????

• Marrom

Hoi Maurits, je moet idd eerst de BT hebben voordat je je bij een vergunninghouder aan kunt melden.

Wat betreft je volgende vraag: HIV is zeker wel een special need, verder moet je bij Afrika ook denken aan special needs zoals ondervoeding, vroeggeboorte en een laag geboortegewicht. Dit kan op latere leeftijd ook nog aandachtspunten of extra zorg betekenen.

• MCP

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk dat WK de digitale intake bedoeld. Voordat je op landenintake mag en je papieren naar ZA gaan kan wel even duren vrees ik. Lees er maar eens wat weblogs op na.

• Marrom

Ja dat zou kunnen idd, Er komt volgens mij sowieso een ‘gewone’ intake waarin Sn en mogelijkheden worden besproken, ik ging ervanuit dat de contactpersoon bij Wereldkinderen dit bedoelde. De landen intake is daarna pas.

Komt de digitale intake niet vrij snel na de aanmelding bij de vergunninghouder, maw als je gezinsrapport daar is aan gekomen? Of verloopt dit voor alle vergunninghouders weer anders.

Nou ja, we zien het vanzelf. We hebben geduld hoor. :)