kinderkamer

• Marrom

Hoi allemaal,

We hebben de gesprekken met de RvK gehad, goeie gesprekken, over ongeveer 3 weken kunnen we het rapport inlezen. Spannend, maar de raadmedewerker gaf wel aan dat het goed zit. :) Ben vooral heel benieuwd hoe alles op papier is gezet.

Onze aanvraag gaat in ieder geval om de leeftijd van 0-2 jaar.

Omdat we ws na een voorstel vrij snel kunnen afreizen (2 weken na voorstel ongeveer) vragen we ons af waar we aan moeten denken als het om een kinderkamer gaat, en dingen zoals een box/kinderwagen/buggy ed.

Anders moeten we dat allemaal in die 2 weken nog kopen haha!

We zullen ws een ledikantje kopen met verstelbare hoogte zodat het ook nog geschikt is voor een baby/kleintje, en we hebben al een kast die we ook prima als commode kunnen gebruiken. Tot welke leeftijd heb je een commode nodig?

En een box?

Iemand een goeie tip voor een kinderwagen/wandelwagen/buggy die niet de hoofdprijs kost, maar waar je zowel een jonger kindje als een kindje van rond de 2 jaar in kunt leggen/zetten en die wel solide is?

Wat is uberhaupt een goed merk als het gaat om wandelwagen ed? MacLaren, Bugaboo ed ken ik, maar die zijn erg duur. Wat is vergelijkbaar in kwaliteit maar minder prijzig?

Nou zomaar wat vragen, het heeft nog geen haast maar ik vind het al wel leuk om er 's naar te kijken/over na te denken.

Bedankt voor de reacties!

Marrom

• Hermine

Hoi Marrom, als eerste natuurlijk gefeliciteerd met jullie bijna beginseltoestemming! Wij hadden ook leeftijd 0 tot 2jaar en hebben nu een kindje van 1,5 jaar. We hebben geen box gekocht. Maar als je een jong kindje onder een jaar hebt dan is dat wel weer handig. We hebben bij IKea een ledikantje gekocht met zijkanten die je eraf kunt halen als hij/zij wat groter is. We hebben ook een commode staan. Verder een meegroeikinderstoel. We hebben op marktplaats een buggaboo gekocht zonder reiswieg met alleen de buggy ,die kun je naar je toe zetten dat vonden wij fijn voor de 1e periode zodat hij ons kan zien. Om mee te nemen naar China hebben wij een maclaren gekocht op marktplaats , die vonden wij fijn in en uit klappen en ook makkelijk in de auto mee te nemen.Allebei de buggys rijden soepel maar om verder te wandelen en naar de stad boodschapjes gebruik ik toch de buggaboo. Voor op de fiiets mee te nemen en in de auto neem ik de maclaren. Veel plezier met kijken en rondneuzen! Zo leuk al die voorpret!

Groetjes Hermine

• MarloesG

Als je een wandelwagen te duur vindt zou je ook eens kunnen denken aan een Quinny Zapp extra. Buggy die twee kanten op kan staan met verschillende standen die ook plat kan. Ik vind hem zelf ideaal. Enige nadeel eraan is dat je het zitgedeelte niet kan inklappen.

Mocht je liever een echte wandelwagen willen. Kijk dan ook eens op Marktplaats. Dan kost het je niet veel.

Box hebben wij bij de eerste adoptie lang gebruikt (tot zeker wel 2 jaar oud) maar bij jongste kindje maar heel kort. Ligt ook aan het kindje. Commode gebruik ik nu nog steeds. Jongste is nu 3,5 jaar maar klein en ik vind dat toch wel erg makkelijk met verschonen.

Gaan jullie misschien voor Zuid-Afrika? Wij hebben 2 kids uit Zuid-Afrika. Beide waren 8 maanden toen wij ze kregen.

Groetjes,

Marloes

• jipke1976

Onze zoon was 2 jaar toen we hem gingen halen.

Hij lag in het tehuis al niet meer in een ledikantje dus hier ook in een peuterbedje gelegd. We hadden wel een ledikantje maar dat vond hij niks en wilde hij ook uit klimmen.

Hij is nu bijna 3 en ik gebruik de commode nog steeds om hem aan te kleden. Dan hoef ik niet zo krom.

Wij hebben een safety first kinderwagen gekocht toen (was een aanbieding met reiswieg, maar die hadden wie niet meer nodig. Toch die genomen en zo verkopen we hem straks ook gewoon met reiswieg).

Een box hebben we niet gekocht, omdat we natuurlijk niet van te voren wisten hoe oud hij zou zijn, en een box is evt zo gekocht. Wij hebben hem nooit gemist.

En idd ook een meegroeistoel gekocht, hebben ze nog jaren plezier van. Onze dochter van 5 zit normaal tijdens eten op een gewone stoel, maar kan ook nog heel goed op de meegroeistoel zitten.

Groetjes

• Marrom

Marloes, heb je een pb gestuurd. :)

• Marrie

Hallo Marrom,

Allereerst van harte!! Ik weet nog precies hoe het voelde: eindelijk mag je ook naar al die leuke baby/ kinderspullen kijken!!

Onze dochter kwam met 16 maanden bij ons. Een box hebben we nooit gehad, ledikantje van Ikea waar ze tot bijna drie jaar in heeft gelegen (veiligheid van beperkte ruimte misschien? Ze vond het heerlijk in dat bedje). Een commode die nu dient als ladenkast. Wij hebben bij Babyplanet een wandelwagen gekocht (weet merk niet meer helaas, heb m verkocht) zonder de babybak. Dat wilden ze wel doen toen we vertelden dat het om adoptie ging!

Heel veel plezier met rondsnuffelen,

Groetjes

• MarloesG

Ik heb er een teruggestuurd!

Groetjes,

Marloes

• MCP

In een andere post lees ik dat je voor ZA gaat.

Voor ZA heeft WK vooral ouders nodig voor kinderen tot 72 maanden ( zie website).

Ik wil je niet ontmoedigen, maar laat je goed informeren.

Vrienden van ons staan al jaren op de wachtlijst en hebben recentelijk de ‘gewenste’ leeftijd naar boven moeten bijstellen, zij wilden ook 0-2 jaar, maar dit had niet veel mogelijkheden meer terwijl zij zelf jong zijn dus daar zit het em niet in.

0-2 jaar is in deze tijd niet echt reeel meer ……….

Ik zeg dit niet om je te plagen, het is de realiteit.

En het is jammer als je je rapport weer moet laten bijstellen.

• Marrom

Hoi MCP,

Bedankt voor je attente woorden, maar we zijn zeker reëel hoor. Die leeftijdgrens is wel een wens van ons, eerlijk is eerlijk, maar we hebben contact gehad met WK over de mogelijkheden en of wij ook onze wensen aan moeten passen, nav wat er op de website staat. In die zin gaan we voor een realistische adoptie, niet voor een wens-adoptie. Het gaat om de kinderen, in mindere mate om ons, daar zijn we in de loop der tijd achter gekomen en dat is ook goed.

Maar het eea is ook afhankelijk van de verschillende special needs waar wij voor open staan, de combinatie maakt dat volgens WK voor ons deze leeftijdsgrenzen realistisch zijn, het heeft alleen een iets langere wachttijd dan wanneer we open zouden staan voor een kindje vanaf 4 jaar. We willen geen grenzen aangeven om de wachttijd te verkorten, en zijn hierin ook dichtbij onszelf gebleven.

En we hebben geduld.

Als blijkt straks dat het toch anders wordt dan vinden wij daar ook een weg in. ;)

Groetjes Marrom

• MCP

OK.

Sterkte met wachten.