kinderkamer

• Marrom

Dankjewel!

Sowieso allen bedankt voor de reacties en tips!

Grtjs

• metam

Hallo Marrom,

Wij hadden toen we het voorstel kregen alleen nog maar een paar sokjes gekocht, echt, verder nog niets. Veel heb je niet nodig… Een ledikantje is snel gekocht, onze dochter heeft eerst in mijn oude ledikantje geslapen. In een maand of 2 na thuiskomst hadden we de kinderkamer klaar, en de kinderkamermeubels gekocht via marktplaats. Ze heeft de eerste tijd gewoon bij ons op de slaapkamer geslapen. Dat was voor haar ook prettiger, ze was gewend om met haar verzorgster in één bed te slapen.

Wat ik wilde zeggen: zolang je niet weet hoe oud je kindje zal zijn (en of het een jongetje of meisje is), zou ik ook maar heel weinig aanschaffen.

Groetjes,

Meta

• Proudmom

Bij onze tweede dachten we weer een voorstel te krijgen van een kindje van ruim 2. Dit ook ivm de leeftijd van de oudste. We hadden al bijna een groot bed gekocht. Totaal verrast waren we toen we een voorstel kregen van een kindje die op dat moment nog geen 7 maanden oud was. Ineens een kinderkamer kopen en een wandelwagen.

Deze hebben we zonder reiswieg in de outlet gekocht.

Je weet dus maar nooit hoe het loopt.

Groetjes van een trotse mama van 2 SN zonen uit China

• kiki1

Hoi, wat ik nog even als tip wil meegeven (omdat ik er zelf achteraf heel blij om ben) is om de kinderkamer rustig te houden. Die van ons is bij toeval gebroken wit geworden, maar ik ben er gewoon blij mee, een lekker relaxt kamertje.

Wel gezellig hoor en ook wel met een paar hele mooie persoonlijke spulletjes, maar niet te veel speelgoed, knuffels, spullen en (knal)keurtjes ect. Ons kind vaart er in ieder geval wel bij. En langzaamaan komen er wat meer spulletjes bij en ook in het land van herkomst kun je iets moois kopen voor aan de muur. Succes en veel plezier met inrichten; is toch wel erg leuk :-).

• Marrom

Hoi Kiki,

Bedankt voor je tip om het rustig te houden!

We willen wel een beetje aansluiten bij de kleuren die veel aanwezig zijn in land van herkomst tzt, om het kindje een geborgen gevoel te geven. Maar idd niet te druk inrichten, lijkt me een goed plan.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en goeie tips!

• siblingdream

Durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben echte lief kamertjes gemaakt….

Knalrood met oranje op 1 kamertje op de muur en 1 kamer groen met oranje….

Wel zijn de meubels allemaal wit. We hebben 2 klerenkasten gekocht bij babyplanet waar ze ook op later leeftijd iets aan hebben. 3 deur whitewash, gewoon tijdloos.

Ze zijn echt helemaal geweldig geworden en ieder morgen wordt ik nog steeds vrolijk van de kamertjes. Moet wel zeggen toen we de blikken verf open maakten we wel even terug dijnsden, maar het uiteindelijke resultaat met de witte meubels is verbluffend.

Ook hierbij denk ik dat je kort bij jezelf moet blijven.

Qua kinderwagen e.d. Je hebt zo snel iets gekocht, kijk maar eens op marktplaats hoeveel kinderwagens en boxen te koop staan, je zult versteld staan. Vaak kun je ze dan binnen een paar dagen ophalen.

Wij hebben peutbedjes gekregen, deze staan op maar we hebben nog snel genoeg een wiegje aangeschaft.

Wachtend op 2 kindjes uit Slowakije.

• Elfje

Wij wachten nu bijna 2,5 jaar en hebben nog helemaal geen kinderkamer. We wachten eerst het voorstel af. Zal het kind 3,4 of 5 zijn? Een jongen of een meisje? Een kinderkamer is gauw gerealiseerd, als het nodig is.

Wij vonden het veel te confronterend, nu al een kinderkamer inrichten. Maar dat is voor iedereen verschillend.

Hoe lang wachten jullie al, Siblingdream?

Sterkte allemaal nog met wachten!

• Lesley

Wij hebben ook pas NA voorstel de kinderkamer ingericht. Was nogal ruim, 1 of 2 kindjes, geslacht maakt niet uit, leeftijd tot en met 6 jaar, SN. En idd, die kamer was binnen 1 dag klaar hoor!

• siblingdream

Echter wij hadden 2 kasten gevonden in een megaaanbieding (van 800,00 voor 225,00) en vonden de kasten zo mooi. We wilden die niet te lang in garage laten liggen. Vandaar eigenlijk ook al een beetje vroeg de kamertjes klaar, want de kasten opzetten en daarna nog moeten verven was ook zo onhandig. maar is zo leuk geworden. beetje bij beetje al wat spulletjes gekocht, maar wel neutraal zodat het voor jongetje en meisje leuk is.

Daarbij wel leuk dat als we foto's mogen opsturen dat kamertjes er al leuk opstaan. Wij worden iedere morgen zo vrolijk van de kamertjes, we genieten er eigenlijk wel van omdat je weet dat de wens eindelijk in vervulling zal gaan en het leuk is dat je af en toe als een wat kunt kopen.

• Elfje

Hoi Siblingdream, daarom schreef ik al dat iedereen het verschillend ervaart. Wij zijn pas blij op het moment dat we gebeld worden met een voorstel. Tot die tijd overheerst de onzekerheid.

Maar wat fijn dat het bij jullie allemaal zo razendsnel gaat. In mei de beginseltoestemming en dan al de intake gehad en binnen nu en een jaar een voorstel! Echt een supersnelle procedure.