Ouders gezocht voor meerling uit Congo

• Elfje

Van de site van K&T.

16-11-2012: We zoeken ouders die bereid zijn een meerling uit Congo te adopteren en hiervoor ook toestemming hebben.

• Messie

Ik zie dit niet staan op de K&T site….

• mirjam1234

Hallo Messie,

De oproep staat onder het tabblad Nieuws.

Boven de oproep ouders gevraagd voor 2 Poolse kinderen.

Groetjes

• Messie

Ja, ik zie het, bedankt!

• Elfje

Voor Congo is het vereist om 5 jaar getrouwd te zijn. Daarom konden wij destijds niet voor Congo kiezen.

• toekomstigemoeder

Jammer dat er zo weinig bij staat. Hoe oud zijn de kinderen en hoeveel kinderen zijn het, jongetje of meisje, twee jongens, twee meisjes, SN?

Het zou mij niet veel uitmaken of het een jongetje of meisje is, maar leeftijd is wel belangrijk i.v.m leeftijdsverschil tussen ons en de kinderen.

Wat zijn de kosten? De kosten veranderen steeds bij Kind en toekomst, maar openheid en helderheid zou fijn zijn en is ver te zoeken. Zeker in deze tijd wil je toch weten als je aan een meerling wil beginnen wat de kosten gaan zijn?!

Ergens is het te begrijpen dat er niet te veel info gegeven wordt, maar op deze manier weet je niet waar je op reageert. Iemand die meer info heeft?

• Hannah

Even bellen??

• marieke04

Gaan de adopties uit Congo - ondanks de burgeroorlog- gewoon door?

http://nos.nl/video/442761-goma-ingenomen-door-m23rebellen.html

• toekomstigemoeder

Misschien heeft iemand dat al gedaan? Neem aan dat ze een stuk minder mensen in dienst hebben met de terugloop van adopties inmiddels. Zag iig een verhoging qua bureau kosten etc. Dan neem ik maar even aan dat er hoe dan ook mensen ontslagen zijn.

• Elfje

Wat betreft de kosten bij Kind en Toekomst; na de intake krijg je een nota van € 6.000,- (bureaukosten). In hun laatste infokrant stond dat door het afnemend aantal adoptie enkele medewerksters ontslagen moesten worden.

Wat betreft informatie over de meerling uit Congo; zoals hier al eerder werd geschreven, zou ik even bellen vandaag tussen 9 en 12 uur. Misschien hebben ze sowieso wel een tekort aan mensen die op de wachtlijst staan voor een meerling?

Je kunt alleen adopteren uit Congo als je 5 jaar getrouwd bent.

De kinderen die voor buitenlandse adoptie in aanmerking komen zijn veelal kinderen waarvan één van de ouders is overleden en de ander niet in staat is zelf het kind groot te brengen terwijl ook in de familie geen opvang mogelijk blijkt.

Alle kinderen verblijven reeds langere tijd in een tehuis.

In de tehuizen is de leeftijd van de kinderen vanaf 1,5 jaar. Er wonen relatief meer jongens dan meisjes.