valse hoop

• MCP

Met enige regelmaat lees ik reisblogs van mensen die van hun VGH al een afreisdatum gehoord hebben nog voordat de LOA en de TA er is,

En o wee als het dan ‘uitgesteld’ moet worden.

Ik begrijp niet dat VGH's op deze manier valse hoop geven.

Onze VGH heeft altijd gezegd dat je in stapjes moet denken:

eerst de LOA (wachttijd verschilt van 2 weken tot wel 4 maanden), dan de TA ( kan ook 2-8 weken duren) en als die er is wordt de reis geboekt en vertrek je 3-4 weken later.

Maar hoe kan je met de laatste stap bezig zijn als er nog 2 andere stappen genomen moeten worden?

Ik snap best dat iedereen gauw naar zijn kindje wil. Zelf hebben wij ook 7 maanden gewacht na voorstel ( papieren moesten nog naar China).

Maar op deze manier wordt het wachten er niet makkelijker op gemaakt.

En eerlijk gezegd vind ik dat je dan zelf ook niet reeel bezig bent.

Wat ik hier van geleerd heb is dat de ene VGH niet de andere is.

Dat geldt op veel vlakken.

Maar ik vind het niet erg professioneel.

Dit is verder niet echt een ‘discussiepunt’ denk ik, maar ik moest het even kwijt.

• Enjoy

Realistisch of niet…… als je handvaten krijgt neem je die graag aan als het om je kind gaat……… De vergunninghouder waarvan ik een dergelijke kwestie ken is normaliter heel informatief en ik neem aan dat ze vanuit ervaring handelen. Uitschieters zijn er altijd, helaas soms ook de minder leuke kant op.

• pepe

Hoihoi,

ik ga er even vanuit dat je alleen over de China-procedure praat,

volgens mij boekt geen enkele VGH een reis zonder dat de LOA er is, en zijn er 2 van de 3 VGH die een reisdatum geven, waarbij de één een voorlopig reisdatum geeft en de ander een geplande reisdatum. Het is denk ik heel persoonlijk wat je daar van vindt, voor de een geeft het onduidelijkheid, voor de ander een richtpunt wanneer je ongeveer je reis kunt verwachten. Voor een werkgever fijn, voor jezelf fijn, voor al in het gezin aanwezige kinderen fijn.

Wij moesten destijds tussen begin april en eind juli aanhouden, afhankelijk van de tijd tot LOA, nou, dat vond ik een verschrikkelijk onoverzichtelijk beeld…

Gelukkig is de TA tegenwoordig redelijk planmatig, en kan je VGH van de loa bij benadering navragen hoever deze gevorderd is, dus is het plannen van een reis na LOA maar voor TA voor 95 % van de reizen geen risico… in die andere 5% moet er dan nog een beetje geschoven worden,

De VGH die met een voorlopige reisdatum werkt geeft het volgens mij ook duidelijk aan dat er gwerkt wordt met een voorlopige datum.

Persoonlijk weet ik dus wel wat ik het fijnste vind, maar daar baseer ik verder geen keuze op of een mening over een VGH, er zijn andere zaken (manier van matchen, communicatie, bereikbaarheid, kosten, begeleiding) die ik veel belangrijker vindt als hoelang van te voren ik een reis weet.

Gelukkig voor de 3 VGH heeft iedereen een eigen mening en kiezen we allemaal voor de VGH waarvan we denken dat die het best bij ons past.